07/04/2021 TARİHLİ 21-33 ARASI BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYON RAPORLARI

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 07/04/2021 TARİHLİ 21-33 ARASI RAPORLARI

 Sıra     No

Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı

Raporun Özeti

1

07/04/2021-21

Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 140 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Kanlıca ve Zafer Mahallerinin arasındaki yolun düzenlenerek imar planlarımıza işlenmesi isteği incelendi.

Kanlıca TOKİLERİ Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın 03013147 dosya no ve 41890033 sayılı yazılarında 644 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri uyarınca onaylanarak 2018 yılında imalatı tamamlanmıştır.

Zafer ve İstiklal Mahallesi ile Kanlıca TOKİ arasında dağlık alandan dolayı bağlantı yolu bulunmamaktadır. Sağlık Ocağı, Kreş, Cami vb. sosyal tesislerin Kanlıca TOKİ'lerin olduğu bölgede daha çok yoğun bulunmaktadır. Bununla  beraber bu yeni yolun açılmasıyla  bölgede yaşanan yoğun trafiğin azaltılarak  vatandaşlarımızın daha kısa  zamanda evlerine ve işlerine daha kolay bir şekilde  ulaşımı sağlanmış olacaktır.

Bu yeni yapılan yolun da meri imar planlarımıza işlenmesi gerekmektedir.

Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP:03050633’tür.

Durum Meclisimize arz olunur.

2

07/04/2021-22

Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 141 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Yenice Mahallesi, 330 Ada 6 Parselde mevcut bulunan Fuar Hastanesinin olduğu yerde imar plan değişikliği yapılması isteği incelendi.

Meri imar planlarımızda 330 Ada 6  Parsel  Sağlık Tesis  Alanında  kalmakta olup, mülkiyeti Belediyemize aittir. Bu parselde Akşifa Sağlık Hizmetleri San ve Tic. A.Ş. 1998 yılından beri hizmet vermektedir.  

 Bu zamana kadar şehrimize ve bölgeye yakın il ve ilçelerden gelen hastalara başarılı bir şekilde hizmet verilmektedir. Artan yoğun taleplerden dolayı tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de son derece tehlikeli olan yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınına karşı mevcut tesislerin yetersiz kalmasından dolayı ilave bina yapılması zorunlu hale gelmiştir.

Söz konusu olan tesisin yapılabilmesi komisyonumuzca oy çokluğuyla kabul edilerek E=3.00, Y ençok = 5 kat olarak imar plan değişikliği yapılması kamu yararına olacaktır.

Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP:03595978’dir.

Durum Meclisimize arz olunur.

3

07/04/2021-23

Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 142 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen,  İlimiz Merkez Yenice Mahallesi, 1668 Adanın malikinin emsali sabit kalmak üzere Yençok=22.00 (6 kat) olarak imar plan değişikliği yapılması isteği incelendi.

Konunun Belediyemiz elemanlarınca teknik incelemesi yapıldıktan sonra tekrar Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

Durum meclisimize arz olunur.

 

4

07/04/2021-24

Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 132 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen,  İlimiz Merkez Akçin Mahallesi, 288 Adanın olduğu bölgede imar plan değişikliği yapılması isteği incelendi.

Konunun Belediyemiz elemanlarınca teknik incelemesi yapıldıktan sonra tekrar Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

Durum meclisimize arz olunur.

5

07/04/2021-25

Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 133 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Akçin Mahallesi, 492 Adanın olduğu bölgede imar plan değişikliği yapılması isteği incelendi.

İlimiz Ankara yolu üzerinde Akçin (Veysel Karani) Mahallesinde 492 Ada 10 Parselde kayıtlı gayrimenkul üzerinde 1976 yılından günümüze kadar üretim yapan, şehrimizin ilk ağır sanayi tesisi olan lastik konveyör band fabrikasındaki mevcut binalara ilave yeni tesisler yapılması amacıyla imar plan değişikliğinin yapılması zorunlu hale gelmiştir. (E=0.50 Yençok=3 kat)

Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı, 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP:03404098 ve UİP:03858723’tür.

Durum Meclisimize arz olunur.

6

07/04/2021-26

Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 134 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Nazmi Saatçi Mahallesi 1706 Ada 12 Parsel (eski 1050 Ada 2 Parsel)  maliklerinin mevcut Özel Park Alanından konut alanına dönüştürülmesi için imar plan tadilatı yapılması isteği incelendi.

            Konunun Belediyemiz elemanlarınca teknik incelemesi yapıldıktan sonra tekrar Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

Durum meclisimize arz olunur.

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 07/04/2021 TARİHLİ 21-33 ARASI RAPORLARI

 Sıra     No

Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı

Raporun Özeti

7

07/04/2021-27

Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 135 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, Belediye Meclisinin 02/05/2018 tarih ve 184 sayılı kararıyla alınan ilimiz merkezinde yapılan inşaat imalatlarının kat yüksekliklerinin tam sayıya yuvarlanarak lejantlara işlenmesinin iptal edilerek yeniden belirlenmesi isteği incelendi.

Belediye Meclisinin 02/05/2018 tarih ve 184 sayılı kararıyla alınan ilimiz merkezinde yapılan inşaat imalatlarının kat yüksekliklerinin Resmi Gazetede 30/09/2017 tarih ve 30196 sayılı kararıyla yayınlanan Planlı Alan İmar Yönetmenliği'nin  Beşinci Bölümün Yapılara İlişkin Hükümler kısmının kat yüksekliklerinin 28. maddesine göre yeniden revize edilmesi gerekmektedir.

Bu sebepten dolayı ekteki gibi bina yüksekliklerinin yuvarlanması kamu yararına olacaktır. Belediyemiz tarafından hazırlanacak tip imar plan yönetmeliğine kadar geçerli sayılacaktır.

KAT YÜKSEKLİKLERİ

KAT ADETİ

KONUT ALANI

ZEMİN KAT 3.60 M ÜZERİ 3,60 M

KARMA KULLANIM- M1

ZEMİN KAT: 4.50 / ASMA KATLI= 6.00 M

TİCARET BÖLGELERİ           ZEMİN KAT : 4.50 M                             ASMA KATLI : 6.00 M

1 KAT (ZEMİN)

3.60 M

ASMA KATSIZ ÜZERİ TİCARİ               4.00 M

ASMA KATLI ÜZERİ TİCARİ               4.00 M

ASMA KATSIZ ÜZERİ KONUT               3.60 M    (ENCÜMENLE İŞYERİ)

ASMA KATLI ÜZERİ KONUT               3.60 M             (M 1)

ASMA KATSIZ

ASMA KATLI

4.50 M.

 6.00 M.

4

50 M.

6.00 M.

4.50 M.

6.00 M.

2 KAT

7.20 M.

8.50 M.

10.00 M.

8.10 M.

9.60 M.

8.50 M.

10.00 M.

3 KAT

10.80 M.

12.50 M.

14.00 M.

11.70 M.

13.20 M.

12.50 M.

14.00 M.

4 KAT

14.40 M.

16.50 M.

18.00 M.

15.30 M.

16.80 M.

16.50 M.

18.00 M.

5 KAT

18.00 M.

20.50 M.

22.00M.

18.90 M.

20.40 M.

20.50 M.

22.00 M.

6 KAT

21.60 M.

24.50 M.

26.00 M.

22.50 M.

24.00M.

24.50 M.

26.00 M.

7 KAT

25.20 M.

28.50 M.

30.00 M.

26.10 M.

27.60 M.

28.50 M.

30.00 M.

8 KAT

28 80 M.

32.50 M.

34.00 M.

29.70 M.

31.20 M.

32.50 M.

34.00 M.

9 KAT

32.40 M.

36.50 M.

38.00 M.

33.30 M.

34.80 M.

36.50 M.

38.00 M.

10 KAT

36.00 M.

40.50 M.

42.00 M.

36.90 M.

38.40 M.

40.50 M.

42.00 M.

11 KAT

39.60 M.

44.50 M.

46.00 M.

40.50 M.

42.00 M.

44.50 M.

46.00 M.

12 KAT

43.20 M.

48.50 M.

50.00 M.

44.10 M.

45.60 M.

48.50 M.

50.00 M.

13 KAT

46.80 M.

52.50 M.

54.00 M.

47.70 M.

49.20 M.

52.50 M.

54.00 M.

14 KAT

 50.40 M.

56.50 M.

 58.00 M.

51.30 M.

52.80 M.

56.50 M.

58.00 M.

15 KAT

 54.00 M.

60 50 M.

 62.00 M.

54.90 M.

56.40 M.

60 50 M.

62.00 M.

16 KAT

 57.60 M

64.50 M.

 66.00 M.

58.50 M.

60.00 M.

64.50 M.

66.00 M.

17 KAT

 61.20 M.

68.50 M.

 70.00 M.

62.10 M.

63.60 M.

68.50 M.

70.00 M.

18 KAT

 64.80 M.

72.50 M.

 74.00 M.

65.70 M.

67.20 M.

72.50 M.

74.00 M.

19 KAT

 68.40 M.

76.50 M.

 78.00 M.

69.30 M.

70.80M.

76.50 M.

78.00 M.

20 KAT

 72.00 M.

80 50 M.

 82.00 M.

72.90 M.

74.40 M.

80.50 M.

82.00 M.

21 KAT

 75.60 M.

84.50 M.

 86.00 M.

76.50 M.

78.00M.

84.50 M.

86.00 M.

22 KAT

 79.20 M.

88.50 M.

 90.00 M.

80.10 M.

81.60 M

88.50 M.

90.00 M.

23 KAT

 82.80 M.

92.50 M.

 94.00 M.

83.70 M.

85.20M.

92.50 M.

94.00 M.

24 KAT

 86.40 M.

96.50 M.

 98.00 M.

87.30 M.

88.80 M

96.50M.

98.00 M.

25 KAT

 90.00 M.

100.50 M.

102.00M.

90.90 M.

92.40M.

100.50 M.

102.00 M.

SUBASMAN KOTLARI KATYÜKSEKLİĞİNE DAHİL DEĞİLDİR.

 

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 07/04/2021 TARİHLİ 21-33 ARASI RAPORLARI

 Sıra     No

Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı

Raporun Özeti

 

07/04/2021-27

Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP:03960678’dir.

Durum Meclisimize arz olunur.

8

07/04/2021-28

Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 136 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, Afyon Kocatepe Üniversitesi Rektörlüğü Ahmet Karahisari Kampüsünde bulunan vatandaşlara ait parsellerin kamulaştırılamadığından mali yükümlülük altına girilmemesi için ivedilikle plan revizyonu yapılması isteği incelendi.

Söz konusu olan bölge 1973 yılında yapılan imar plan tadilatıyla Üniversite Alanı (Maliye Meslek Yüksekokulu) olarak belirlenmiştir ve daha sonraki yıllarda Eskişehir Kültür Varlıkları Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü tarafından 16.01.2008 tarih ve 2411 sayı ile tescilli Ahmet Karahisari Kampüsü I (Bir), II (İki), III (Üç) derece Arkeolojik Sit Alanı olarakta işaretlenmiştir.
             Kültür ve Turizm Bakanlığının   Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu'nun Arkeolojik Sitler, Koruma ve Kullanma koşullarına ilişkin 05.11.1999 tarih ve 658 sayılı ilke kararının ilgili hükümlerinde;

Arkeolojik Sit: İnsanlığın varoluşundan günümüze kadar ulaşan eski uygarlıkların yer altında, yer üstünde ve su altındaki ürünlerini, yaşadıkları devirlerin sosyal, ekonomik ve kültürel özelliklerini yansıtan her türlü kültür varlığının yer aldığı yerleşmeler ve alanlardır.

 1) I. Derece Arkeolojik Sit: Korumaya yönelik bilimsel çalışmalar dışında aynen korunacak sit alanlarıdır .

Bu alanlarda, kesinlikle hiçbir yapılaşmaya izin verilmemesine, imar planlarında aynen korunacak sit alanı olarak belirlenmesine, bilimsel amaçlı kazıların dışında hiçbir kazı yapılamayacağına, ancak;

            a) Resmi ve özel kuruluşlarca zorunlu durumlarda yapılacak alt yapı uygulamaları için müze müdürlüğünün ve varsa kazı başkanının görüşüyle konunun koruma kurulunda değerlendirilmesine,

b) Yeni tarımsal alanların açılmamasına, yalnızca sınırlı mevsimlik tarımsal faaliyetlerin devam edebileceğine, koruma kurullarınca uygun görülmesi halinde seracılığa devam edilebileceğine,

c) Höyük ve tümülüslerde toprağın sürülmesine dayanan tarımsal faaliyetlerin kesinlikle yasaklanmasına, ağaçlandırmaya gidilmemesine, yalnızca mevcut ağaçlardan ürün alınabileceğine,

ç) Taş, toprak, kum vb. alınmamasına, kireç, taş, tuğla, mermer, kum, maden vb. ocakların açılmamasına, toprak, cüruf, çöp, sanayi atığı ve benzeri malzeme dökülmemesine,

d) Bu alanlar içerisinde yer alan ören yerlerinde gezi yolu düzenlemesi, meydan tanzimi, açık otopark, WC, bilet gişesi, bekçi kulübesi gibi ünitelerin koruma kurulundan izin alınarak yapılabileceğine,

e) Bu alanlar içerisinde bulunan ve günümüzde halen kullanılan umuma açık mezarlıklarda sadece defin işlemlerinin yapılabileceğine,

f) Taşınmaz kültür varlıklarının mahiyetine tesir etmeyecek şekilde ilgili koruma kurulundan izin almak koşuluyla birleştirme (tevhit) ve ayırma (ifraz) yapılabileceğine,

2) II. Derece Arkeolojik Sit: Korunması gereken, ancak koruma ve kullanma koşulları koruma kurulları tarafından belirlenecek, korumaya yönelik bilimsel çalışmalar dışında aynen korunacak sit alanlarıdır.

Bu alanlarda, yeni yapılaşmaya izin verilmemesine, ancak;

            a) Günümüzde kullanılmakta olan tescilsiz yapıların basit onarımlarının yürürlükteki ilke kararı doğrultusunda yapılabileceğine,

            b) I. derece arkeolojik sit koruma ve kullanma koşullarının a, b, c, ç, d, e, f maddelerinin geçerli olduğuna,

3) III. Derece Arkeolojik Sit: Koruma - kullanma kararları doğrultusunda yeni düzenlemelere izin verilebilecek arkeolojik alanlardır.

Bu alanlarda,

a) Geçiş dönemi yapılanma koşullarının belirlenmesine,

Geçiş dönemi yapılanma koşullarının belirlenmesinde,

- Öneri yapı yoğunluğunun, mevcut imar planı ile belirlenmiş yoğunluğu aşmamasına,

- Alana gelecek işlevlerin uyumuna,

- Gerekli alt yapı uygulamalarına,

- Öneri yapı gabarilerine,

- Yapı tekniğine ve malzemesine,

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 07/04/2021 TARİHLİ 21-33 ARASI RAPORLARI

 Sıra     No

Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı

Raporun Özeti

 

07/04/2021-28

mevcut ve olası arkeolojik varlıkların korunması ve değerlendirilmesini  sağlayacak bir biçimde çözümler getirilmesine,

b) Varsa onaylı çevre düzeni ve nazım plan kararları ile yerleşime açılmış kesimlerinde arkeolojik değerlerin korunmasını gözeterek, koruma amaçlı imar planlarının yapılmasına,

c) Bu ilke kararının alınmasından önce Koruma Amaçlı İmar Planı yapılmış yerlerde planın öngördüğü koşulların geçerli olduğuna,

ç) Bu alanlarda, belediyesince veya valilikçe inşaat izni verilmeden önce, ilgili müze müdürlüğü uzmanları tarafından sondaj kazısı gerçekleştirilerek, sondaj sonuçlarının bu alanlarla ilgili varsa kazı başkanının görüşleriyle birlikte müze müdürlüğünce koruma kuruluna iletilip kurul kararı alındıktan sonra uygulamaya geçilebileceğine,

d) III. derece arkeolojik sit alanı olarak belirlenen arkeolojik sit alanlarında koruma kurullarının, sondaj kazısı yapılacak alanlara ilişkin genel sondaj kararı alabileceğine,

e) Taşınmaz kültür varlıklarının mahiyetine tesir etmeyecek şekilde ilgili koruma kurulundan izin almak koşuluyla birleştirme (tevhit) ve ayırma (ifraz) yapılabileceğine,

f) Bu alanlarda, taş, toprak, kum vb. alınmamasına, kireç, taş, tuğla, mermer, kum, maden vb. ocaklarının açılmamasına, toprak, cüruf, çöp, sanayi atığı ve benzeri malzemenin dökülmemesine,

g) Ülke enerji üretimine getireceği katkı ve kamu yararı doğrultusunda bu alanlarda koruma kurulunca uygun görülmesi halinde rüzgar enerji santralleri yapılabileceğine,

h) Sit alanlarındaki su ürünleri üretim ve yetiştirme tesislerine ilişkin yürürlükteki ilke kararının geçerli olduğu belirtilmiştir.

Ayrıca Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 14.06.2014 tarih ve 29030 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 26. madde 3. fıkrasının b bendine göre "İmar planında yer alan yol hariç sosyal ve teknik altyapı alanlarının ve kamuya ait sosyal ve kültürel tesis alanlarının kaldırılabilmesi veya küçültülmesi ancak bu tesislerin hitap ettiği hizmet etki alanı içinde eşdeğer yeni bir alanın ayrılması suretiyle yapılabilir. Eşdeğer alanın ayrılmasında yüzölçümü ve konum özellikleri korunur. Bu alanlarının yerinin değiştirilmesinde, mevcut plandaki hizmet etki alanına göre aynı uygulama etabı veya bölge içinde kalması, yaya erişim mesafelerinin dikkate alınması ve yeni tespit edilen alanın tesisin yapılmasına müsait olması zorunludur" denilmektedir.

Afyon Kocatepe Üniversitesinin talebi doğrultusunda revizyon yapılması halinde bu bölgedeki nüfus artışına sebep olacağından sosyal ve teknik alt yapılarında da (camii, okul, sağlık tesisi alanları vb.) artışı gerektirmektedir.

Bu nedenlerden dolayı komisyonumuzca Afyon Kocatepe Üniversitesinin talebi uygun görülmeyerek RED edilmiştir.

Durum Meclisimize arz olunur.

9

07/04/2021-29

Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 137 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Gökçe Mahallesi 975 konutluk projeyle ilgili mülkiyeti Maliye Hazinesine ait 159 Ada 4, 9, 13, 16, 17, 18, 87, 88, 90, 91, 92, 93, 95 Nolu Parsellerin taslak 1/1000 ölçekli uygulama imar planının onaylanması isteği incelendi.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 30/11/2020 tarih ve E. 256627 sayılı yazılarıyla Bakanlık Makamının 30/11/2020 tarih ve 256293 sayılı oluru ile ‘Rezerv Yapı Alanı’ olarak belirlenen bölge ve   Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Toplu Konut İdaresi Başkanlığı İmar ve Planlama Daire Başkanlığı'nın 25/03/2021 tarih ve E.39109 sayılı yazılarında İlimiz Merkez Gökçe Mahallesi 975 konutluk projeyle ilgili mülkiyeti Maliye Hazinesine ait 159 Ada 4, 9, 13, 16, 17, 18, 87, 88, 90, 91, 92, 93, 95 Nolu Parsellerin taslak 1/1000 ölçekli uygulama imar planının onaylanması ve bu konuyla ilgili Belediye Meclis Kararının gönderilmesi istenilmektedir.

3194 Sayılı İmar Kanunu’nun planlama ilkesi gereği kurum ve kuruluşlardan olan;

1) TEİAŞ 7. Bölge  Müdürlüğü, 2) Karayolları 3. Bölge Müdürlüğü, 3) Devlet Su İşleri 18. Bölge Müdürlüğü, 4) Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü 7. Bölge Müdürlüğü, 5) İl Özel İdaresi, 6) İl Sağlık Müdürlüğü, 7) OEDAŞ, 8) Telekom, 9)  Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, 10) İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, 11)Müze Müdürlüğü, 12) İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nden,

İlave imar planı yapılmasına ve imar planlarına esas olmak üzere jeolojik ve jeoteknik görüşlerinin alınmasına, görüşler doğrultusunda imar planı yapılmak üzere jeolojik ve jeoteknik etütlerinin yapılarak ilave imar planının onanmak üzere tekrar Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

Durum Meclisimize arz olunur.

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 07/04/2021 TARİHLİ 21-33 ARASI RAPORLARI

 Sıra     No

Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı

Raporun Özeti

10

07/04/2021-30

Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 151 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Çetinkaya (Selçuklu) Mahallesi, 1207 Ada 1 Nolu  Parselde mevcut bulunan Selçuklu Camisine Kur'an Kursu yapılabilmesi için bahçe mesafelerinin 20 metreden 5 metreye düşürülmesi isteği incelendi.

İl Müftülüğünün 30/03/2021 tarih ve E.1192457 sayılı yazılarında Selçuklu Camii Derneği tarafından 2 katlı (4-6 yaş Kur’an Kursu) bina yapılması için ibadet alanının kuzeyinde bulunan 20 metrelik çekme mesafesinin 5 metreye düşürülmesi istenilmektedir.

Söz konusu olan yer ibadet alanı olması nedeniyle Resmi Gazete de 30/09/2017 tarih ve 30196 sayılı kararıyla yayınlanan Planlı Alan İmar Yönetmenliğinin birinci bölüm amaç kapsam dayanak ve tanımlar kısmının 4. maddesinin ğğ fıkrasına göre bahçe mesafelerinin 20 metreden 5 metreye düşürülmesi ve ibadet alanının batısında bulunan alanda 10X20  ebatlarında tek katlı  Kur’an Kursu binası yapılması komisyonumuzca uygun görülmüştür.

Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı, 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP:03415987 ve UİP:03870633’tür.

Durum Meclisimize arz olunur.

11

07/04/2021-31

İlimiz Merkez Eşrefpaşa  Mahallesi 2676 Ada 1 Nolu Parselin olduğu bölgede imar plan değişikliği yapılması isteği incelendi.

Söz konusu olan bölgenin nüfus artışına doğru orantılı olarak ticari alanlara ihtiyacı da artmaktadır. Bölge halkının ihtiyacının karşılanabilmesi için söz konusu yerde yeniden imar planı düzenlemesinin yapılması gerektiği anlaşılmıştır.

Ayrıca 14/06/2014 tarih ve 29030 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği'nin madde 26, 3. fıkrasının b bendine göre "İmar planında yer alan yol hariç sosyal ve teknik altyapı alanlarının ve kamuya ait sosyal ve kültürel tesis alanlarının kaldırılabilmesi veya küçültülmesi ancak bu tesislerin hitap ettiği hizmet etki alanı içinde eşdeğer yeni bir alanın ayrılması suretiyle yapılabilir. Eşdeğer alanın ayrılmasında yüzölçümü ve konum özellikleri korunur. Bu alanlarının yerinin değiştirilmesinde, mevcut plandaki hizmet etki alanına göre aynı uygulama etabı veya bölge içinde kalması, yaya erişim mesafelerinin dikkate alınması ve yeni tespit edilen alanın tesisin yapılmasına müsait olması zorunludur" denilmektedir.

Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı, 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP:03049724 ve UİP:03824515'tir.  

Durum meclisimize arz olunur.

12

07/04/2021-32

           Belediye Meclisinin 02/04/2021 tarih ve 153 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Akçin Mahallesi, 269 Ada 4 Nolu Parsel ile 422 Ada 2 Nolu Parselin  olduğu bölgede imar plan değişikliği yapılması isteği incelendi.

         Konunun Belediyemiz elemanlarınca teknik incelemesi yapıldıktan sonra tekrar Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

         Durum meclisimize arz olunur.

13

07/04/2021-33

          Belediye Meclisinin 01/03/2021 tarih ve 115 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Akçin  Mahallesi, 2 Nolu Küçük Sanayi Sitesinin arkasındaki ilave Küçük Sanayi Sitesinde  revizyon  yapılması isteği incelendi. 

          Akçin Mahallesi 2 Nolu Küçük Sanayi Sitesinin arkasındaki ilave Küçük Sanayi Sitesinin olduğu bölgedeki 411 Ada ile bu adanın kuzeyinden geçen katı atık bertaraf tesisleri yoluyla meri imar planlarımızda uyuşmazlıklar görülmüştür. Bu yoldan alt yapı tesisleri geçmektedir. Mevcut yolun korunarak 366 Ada ve 411 Adaların 15 metre güneye doğru kaydırılarak meri imar planlarına işlenmesi kamu yararına olacaktır.

          Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı, 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP:03681179 ve UİP:03948287’dir.

         Durum Meclisimize arz olunur.