|
AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 04.09.2023 TARİHLİ VE 46-54 ARASI RAPORLARI
Sıra No
|
Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı
|
Raporun Özeti
|
1
|
04.09.2023-46
|
Belediye Meclisinin 04.09.2023 tarih ve 326 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen Akçin Mahallesinde bulunan sokak isimlerinin değiştirilmesi/yeni oluşan yollara isim verilmesi isteği komisyonumuzca incelenmiştir.
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18. maddesinin “n” bendi ve 81. maddesi gereği, Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmeliğin 11., 14. ve 18. Maddeleri gereğince listede önerilen isim/numaraların Akçin Mahallesinde bulunan yollara verilmesi komisyonumuzca kabul edilmiştir.
SIRA NO
|
MAHALLE ADI
|
AÇIKLAMA
|
MEVCUT İSİM
|
ÖNERİLEN İSİM
|
1
|
AKÇİN
|
431, 537, 536, 431 Adalar ile 431 Ada, yeşil alan arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir.
|
|
2434 SOKAK
|
2
|
AKÇİN
|
431, 536,537 Adalar ile 431 Ada 16 Parsel ve 431 Ada 2 Parselin arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir.
|
|
2435 SOKAK
|
3
|
AKÇİN
|
431 Ada ile 536 Ada arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir.
|
|
2436 SOKAK
|
4
|
AKÇİN
|
536 Ada ile 537 Ada arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir.
|
|
2437 SOKAK
|
Durum Meclisimize arz olunur.
|
2
|
04.09.2023-47
|
Belediye Meclisinin 04.09.2023 tarih ve 327 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen Hasan Karaağaç Mahallesi, 300 Ada ile 4097 Ada arasında kalan henüz ismi/numarası olmayan yola 2438 Sokak ismi verilmesi gerekmektedir.
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18. maddesinin “n” bendi ve 81. maddesi gereği, Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmeliğin 11., 14. ve 18. Maddeleri gereğince Hasan Karaağaç Mahallesi 300 ada ile 4097 ada arasında kalan henüz ismi/numarası olmayan yola 2438 Sokak ismi verilmesi komisyonumuzca kabul edilmiştir..
Durum Meclisimize arz olunur.
|
3
|
04.09.2023-48
|
Belediye Meclisinin 04.09.2023 tarih ve 320 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Sinanpaşa İlçesine bağlı Boyalı Köyü 764 Nolu Parsele “Elektrik Enerjisi ile çalışan araçları şarj edilmesi için gerekli şarj üniteleri, öz tüketim amaçlı elektrik santrali ile bunların servisi ve bileşenlerine ait tesisleri için “Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Dayalı Üretim Tesisi Alanı Amaçlı” ilave imar planı yapılması isteği incelendi.
3194 sayılı İmar Kanunu’nun planlama ilkesi gereği kurum ve kuruluşlardan olan; 1) TEİAŞ 7. Bölge Müdürlüğü, 2) Karayolları 3. Bölge Müdürlüğü, 3) Devlet Su İşleri 18. Bölge Müdürlüğü, 4) Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü 7. Bölge Müdürlüğü, 5) İl Özel İdaresi, 6) İl Sağlık Müdürlüğü, 7) OEDAŞ, 8) Telekom, 9) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü, 10) İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, 11)Müze Müdürlüğü,12) Kadastro Müdürlüğü 13) İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, 14) Orman İşletme Müdürlüğü’nden,
İlave imar planı yapılmasına ve imar planlarına esas olmak üzere jeolojik ve jeoteknik görüşlerinin alınmasına, görüşler doğrultusunda imar planı yapılmak üzere jeolojik ve jeoteknik etütlerinin yapılarak ilave imar planının onanmak üzere tekrar Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Durum Meclisimize arz olunur.
|
4
|
04.09.2023-49
|
Belediye Meclisinin 04.09.2023 tarih ve 321 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz merkezinde bulunan çeşitli bölgelerde verilen TAKS/KAKS alanların herhangi bir artış olmaksızın Emsalin dönüştürülmesi için imar plan tadilatının yapılması isteği incelendi.
Belediyemiz 1/5000 ölçekli nazım imar planları 1986 yılında 1/1000 ölçekli uygulama imar planları ise 1987-1988 yıllarında etaplar halinde onaylanarak yürürlüğe girmiştir. İmar planlarının onanması esnasında 3194 sayılı İmar Kanunu’nun ilgili yönetmeliğinde sadece Taban Alanı Kat Sayısı (TAKS) ve Kat Alanı Kat Sayısı (KAKS) olarak belirlenmiştir. Daha sonraki yönetmeliklerde TAKS ifadesi kaldırılarak KAKS (Emsal) şeklinde belirlenmiş olup, yeni kullanıma sunduğumuz uygulama imar planlarında bu şekilde işlem yapılmıştır.
|
AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 04.09.2023 TARİHLİ VE 46-54 ARASI RAPORLARI
Sıra No
|
Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı
|
Raporun Özeti
|
4
|
04.09.2023-49
|
Bu durum ise uygulamada farklı mimari tasarımların oluşması ile kapalı ve açık çıkmalarda hesaplanmalardan dolayı aşırı ölçüler oluşmaya başlamıştır. Her ne kadar mühendislik biliminde açık ve kapalı çıkmaların hesaplamaları yapılsa bile uygulamada sehven yapılan hatalardan dolayı bina emniyeti olumsuz yönde etkilenmektedir. Bunun en iyi örneği ise son olarak ülkemizde yaşanan, ilkesel ve şiddet olarak dünyada emsali olmayan Güneydoğu Anadolu Bölgesi depreminde yıkılan binalarda görülmüştür.
Mimari proje tasarımlarında Belediye Meclisinin 15.03.2023 tarih ve 131 sayılı kararı ile açık-kapalı çıkma mesafeleri maximum 1,5 metre sınırlandırılmış ise de zemin katlar ile normal katlar arasında eşit daire alanlarının temin edilebilmesi için;
a) Osmangazi Mahallesi 3053 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi,
b) Beyazıt Mahallesi 851 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi,
c) Orhangazi Mahallesi 2904 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi,
d) Yeşilyurt Mahallesi 2996 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi,
e) M.Fevzi Çakmak Mahallesi 3667 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
f) Yeşilyurt Mahallesi 3002 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
g) M.Fevzi Çakmak Mahallesi 3696 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP: UİP: 031027286 dır
Durum Meclisimize arz olunur.
|
5
|
04.09.2023-50
|
Belediye Meclisinin 04.09.2023 tarih ve 322 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, Koruma Amaçlı imar planlarımız Belediye Meclisimizin 21.09.1994 tarih ve 133 sayılı kararı ile onaylanıp yürürlüğe girmiştir. Mevcut koruma amaçlı imar planlarımız günümüz ihtiyaçlarına cevap vermediğinden plan notlarında değişiklik yapılması isteği incelendi.
Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü tarafından yaptırılan ve Konya Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun 08.07.1994 tarih ve 2016 sayı ile uygun bulunarak Belediye Meclisinin 21.09.1994 tarih ve 133 sayılı kararı ile onaylanan Afyonkarahisar Koruma Amaçlı İmar Planlarının günümüz ihtiyacı olan ikamet ve ticari alan ihtiyaçlarına cevap veremediği için Koruma Amaçlı İmar Planlarının Revizyon yapılması amaçlanmıştır.
Belediye Meclisinin 21.09.1994 tarih ve 133 sayılı kararı ile onaylanarak yürürlüğe giren Afyonkarahisar Koruma Amaçlı İmar Planının yürürlüğe girdiği günden itibaren yaklaşık 28 yıl geçtiği göz önünde bulundurularak, bölgede oluşan yeni ihtiyaçlar doğrultusunda koruma amaçlı imar planı plan uygulama koşullarının 9.1 (K1) ve (K2) Koruma Bölgelerinde; Kamuya ait yada tahsisli tescilli parsel veya tescilli yapılarda bu hüküm uygulanmaz. Ancak kamu adına yapılacak eklentilerde mevcut özgün doku, mimari ve malzemeye uygun projeler yapılması yada var olan eklentilerin onarılması, korunma kurulundan onay alınması koşuluyla yapılabilir.(yapılacak uygulamada malzeme koşulu aranmaz) ve 35 Çatılar; parsel özelliklerine bağlı olarak çatı eğimi %30-35 eğimle kullanıldığında çatı yüksekliği hesabı sonucu özgün dokuya uygun olmayan yüksekliklerde çıkıyorsa, ilgili idaresi koruma kurulu onayı almak kaydıyla çatı yüksekliğini değerlendirerek revize etmeye yetkilidir. Şeklinde plan notu değişikliğinin yapılması gerekmektedir. Belirtilen açıklamalardan dolayı istenilen Belediye Meclis Kararının alınarak değerlendirilmesinin yapılması için Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kuruluna Sunulması, kurul kararına göre uygulamaya geçilmesi komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Afyonkarahisar Koruma Amaçlı Uygulama İmar Plan notunun onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP: 031027287 dir.
Durum Meclisimize arz olunur.
|
AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 04.09.2023 TARİHLİ VE 46-54 ARASI RAPORLARI
Sıra No
|
Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı
|
Raporun Özeti
|
6
|
04.09.2023-51
|
Belediye Meclisinin 04.09.2023 tarih ve 323 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Sinanpaşa İlçesine bağlı Boyalı Köyü, 2474 Nolu Parsele Resmi Kurum Alanı için ilave imar planı yapılması isteği incelendi.
3194 sayılı İmar Kanunu’nun planlama ilkesi gereği kurum ve kuruluşlardan olan; 1) TEİAŞ 7. Bölge Müdürlüğü, 2) Karayolları 3. Bölge Müdürlüğü, 3) Devlet Su İşleri 18. Bölge Müdürlüğü, 4) Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü 7. Bölge Müdürlüğü, 5) İl Özel İdaresi, 6) İl Sağlık Müdürlüğü, 7) OEDAŞ, 8) Telekom, 9) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü, 10) İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, 11)Müze Müdürlüğü, 12) İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, 13) Orman İşletme Müdürlüğü ‘ nden
İlave imar planı yapılmasına ve imar planlarına esas olmak üzere jeolojik ve jeoteknik görüşlerinin alınmasına, görüşler doğrultusunda imar planı yapılmak üzere jeolojik ve jeoteknik etütlerinin yapılarak ilave imar planının onanmak üzere tekrar Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Durum Meclisimize arz olunur.
|
7
|
04.09.2023-52
|
Belediye meclisinin 04.09.2023 tarih ve 324 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen Belediye Meclisince alınan 05.07.2023 tarih ve 254 sayılı (i) paragrafı (maddesi) nde belirtilen yeniden imar plan düzenlemesine yapılan itiraz dilekçeleri belediyemiz teknik elemanlarınca incelendikten sonra özet olarak Belediye Meclis Gündemine sunulduğu anlaşılmıştır.
Gerek belediyemiz teknik elemanlarının özet yazısı gerekse itiraz dilekçelerinin teker teker yapılan detaylı inceleme neticesinde;
a) İtirazda bulunan vatandaşlarımızın tamamına yakınının belirlenen ticari yapı adası yakınında aktif eczane sahibi ve aynı zamanda işletmecisi oldukları,
b) 2867 ada 5 parselin imar planlarımızda yeşil alanda kalmasına rağmen sanki konut alanında kalıyormuş gibi açıklamalarda bulunarak itirazda bulunması,
c) İki vatandaşımızın mevcut binalarının önünü kapatmakla birlikte güneş, rüzgar ve görünümlerini olumsuz etkilediği,
d) Mevcut Hacı Ömer KocaŞaban adına caminin Belediye ile yapılan protokol şartlarını ve cami binasının silüetini bozacağı gibi gerçekle alakası olmayan, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun ilgili yönetmeliklerinde bulunmayan sadece itiraz etmiş olmak için hukuk dilinde savunma dilekçesinde yazılabilecek gerekçeler olarak yazılan mesnetsiz itirazlardan ibaret olduğu anlaşılmıştır. Burada yapılan imar düzenlemesi ile oluşturulacak kaynaklar öncelik bu bölge olmak üzere belediye hizmetlerinin verilebilmesi için kamu yararı dikkate alınarak işlem yapılmıştır.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı 05.07.2023 tarih ve 254 sayılı kararın (i) bendine yapılan itirazların RED edilmesine (i) bendinde ticari nizam amaçlı yapı adasının tescili olmadığı için kararda yer tanımlaması hatalı yapılmıştır. Parsel ve ada bilgisi olmayan yapı adasının tanımlanması için saat yönüne göre;
1. Y:544822.11,X:4294579.76
2. Y:544850.12,X:4294526.71
3. Y:544841.28,X:4294522.04
4. Y:544813.27,X:4294575.09
Nolu koordinatlar arasında alanın ticari nizam yapı adası olarak belirlenmesi yapılacak işyerlerinin 1 kat Yençok:4.50 m yüksekliğinde yapılmasına imar planı değişikliği işleminin 3194 Sayılı İmar Kanunu’ nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli nazım imar planı,1/1000 ölçekli uygulama imar planının onanması Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı 2013/41 sayılı genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP: 031027429 ve UİP: 031027428 oluşturulmasına; Ayrıca Konunun Önemine binaen ve Belediye Meclisinin 5/7/2023 Tarih ve 254 sayılı kararı ile alınan kararda
a) Selçuklu Mahallesi 3945 nolu yapı adasının çevresinde bulunan yapı adalarının kullanım amacına göre yapılanmalarını tamamlandığı görülmüştür. Ağırlıklı olarak eğitim tesislerinin oluştuğundan dolayı öğrenci sayısı ile etrafındaki konutlardaki yaşayan nüfus sayısı yoğunluğu burada kütüphane ağırlıklı bir sosyal tesis yapılması gerektiği, bu yapılacak tesis alanının mülkiyetinin Belediye adına oluşturulması ile oluşan teknik altyapınında (su, kanalizasyon, elektrik, internet vb.) koruması yapılarak düzenlenen imar planının uygun olduğu
b) Akçin Mahallesi 288 ada 1 parselin uygulama imar planlarında kamyon garajı olarak belirlendiği, buna göre yapılaşma izni verildiği, yapılanması oluşmasına rağmen kadastro güncelleme çalışmalarında tespit edilen yapılarında imar planlarına aktarıldığı görülmüştür. Oluşan fiziki hataların ortadan kaldırılması için 288 ada 1 parselin mülkiyet sınırları esas alınarak “Kentsel teknik altyapı gösterimi ile tanımlanması uygun olduğu,
|
AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 04.09.2023 TARİHLİ VE 46-54 ARASI RAPORLARI
Sıra No
|
Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı
|
Raporun Özeti
|
7
|
04.09.2023-52
|
c) Kanlıca Mahallesi sınırları içerisine 1200 konut TOKİ tarafından yapılarak hak sahiplerine teslim edilmiştir. Ayrıca ilave 1200 konut projesinin 1. bölümü olan 600 konutun inşaatına başlanılmıştır. Bu bölgede nüfus artışına paralel motorlu araç sayısında da bir atış oluşmuştur. Bu durum ise mesai saatlerinde Adnan Menderes Bulvarında bulunan Meteoroloji Kavşağında araç kuyruklarının oluşmasına neden olmaktadır. Bu durum ise yakıt ve zaman kaybına neden olmaktadır. Olumsuzlukların giderilmesi için Kanlıca Mahallesi 3429 Sokak ile İstiklal Mahallesi Lale Sokakların birleşimi yapılarak Adnan Menderes Bulvarında hemzemin kavşak oluşturulmasını temin edecek imar plan düzenlemesinin uygun olduğu,
d) Hoca Ahmet Yesevi Mahallesi 1342 ve 1343 nolu yapı adaları imar planlarımızda 2 katlı ticari nizam yapı adaları olmakla birlikte Konya – Ankara – İzmir devlet yoluna cephelidir. Devlet yoluna cepheli olması nedeniyle Karayolları yol kenarına yapılacak tesis (yapı) yönetmeliğine göre yapı çekme mesafesi 25 metre olunca yapı adalarında bulunan parsellere inşaat yapılamadığı için parsel malikleri mağdur olmaktadırlar.
Ali İhsanpaşa Mahallesi 4624, 4631, 4638, 4650 ve 4651 nolu yapı adaları imar planlarımızda 4 katlı konut yapı adalarında kalmaktadırlar. Aynı zamanda yapı adalarında bulunan parseller Konya – Ankara – İzmir devlet yoluna cephelidir. Devlet yoluna cepheli olması nedeniyle yaklaşma mesafelerinden dolayı bazı parseller yapılanma konusunda imar planlamasından kazanılmış haklarını koruyamadığı gibi köşe parsellerde yapı adasının konumundan dolayı yapılaşma oluşması mümkün olmadığı görülmüştür.
Belirtilen olumsuzlukların giderilmesi için 1342 ve 1343 nolu yapı adalarında Ticari Nizamdan Ticaret+Konuta (TİCK) 4624, 4631, 4638, 4650 ve 4651 nolu yapı adalarında ise çevre yolundan cephe alan parsellerinde 15 metre olan çekme mesafelerininde 10 metre olarak düzenlenmesinin uygun olacağı,
e) Ali Çetinkaya Mahallesi 797 ada 41 parsel imar planlarımızda jeotermal şehir ısıtma alanında kalmaktadır. Parselin imar yoluna cephesinin olmadığı anlaşılmıştır. Bu durumda şirket parselin değerlendirilme raporu alamamaktadır. Bu durumda ise şirketin olumsuz etkilendiği görülmüştür. Olumsuzluğun giderilmesi için imar planlarında söz konusu parselin önünde imar yolu oluşturulması parselinde kullanımının ticari nizama dönüştürülmesinin uygun olacağı,
f) Ali Çetinkaya Mahallesi 30 ada 4, 9, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ve 50 parsellerin bulunduğu alanlar imar planlarımızda yol, konut alanı, yeşil alan olarak düzenlenmekle birlikte 42 parselin tamamının mera vasfında olması nedeni ile 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18. Madde uygulamasına engel olmaktadır. Olumsuzluğun giderilmesi için yeniden imar plan düzenlemesinin yapılması, oluşan imar planlarına göre imar uygulaması yapılarak hak sahiplerine hakedişleri oranında, hisseleri nispetinde tapularının verilerek arazinin metruk durumdan kurtarılarak ekonomiye kazandırılması uygun olacaktır.
g) İlimiz merkezinde bulunan İzmir İstasyonu Demiryollarınca ulaşım hizmetlerinde kullanılmadığı gibi bakımsızlıktan metruk yapı durumu oluşmaya başladığında, Belediyemiz ile Demiryolları arasında protokol yapılarak tamamen sosyal amaçlı “tarih, kültürel, turizm, el sanatlarının korunması ve geliştirilmesi, gastronomi alanında yöresel lezzetlerin tanıtılması, kültürel, sosyal kaynaşma ve dayanışma ile evrensel değerlerin öngördüğü sosyal uyumun sağlanması için sosyal tesis” faaliyetlerine yönelik kullanımı hedeflenmiştir. Ancak bu tesise ve önünde bulunan parka gelenlerin ihtiyaçlarını giderebilecek ticari (büfe) ünite bulunmamaktadır. Söz konusu ihtiyacın giderilmesi için ticari (büfe) amaçlı imar plan düzenlemesi uygun olacaktır.
h) İlimiz Fatih Mahallesi şehrimizde yaklaşık 40 yıllık geçmişe sahip olmasına rağmen nüfus olarak 18000 -19000 kişi ile en büyük yerleşim alanı konumundadır. İmar planlarımızda bu yerleşim alanı için ayrılan sosyal tesis amaçlı 2391 nolu yapı adası ise 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18. Maddesi uygulanırken tapu tescil işlemi kamu ortaklık payı adı altında çok sayıda kişi adına oluşmuştur. Zaman içerisinde ölümlerden dolayı mirasçı sayısının artışı ile Belediyemizce kamulaştırma işlemlerinde olumsuzluklara neden olmaktadır. Söz konusu yapı adasındaki mülkiyet probleminin giderilerek mahallenin ihtiyacı olan bilgi evi, kütüphane vb. ünitelerin yapılarak halkımızın kullanması için yeniden imar plan düzenlemesi yapılmasının uygun olacaktır.
ı) 308 ada Ankara –İzmir çevre yoluna cepheli bina yükseklikleri 6.00 metre olan ticari alanlardır. Belediye Meclisinin 01.03.2021 tarih ve 102 sayılı kararında Osmangazi Elektrik Dağıtım AŞ.’den görüş alınarak bu parsellerin üzerinden enerjim nakil hattının geçmesinden dolayı bina yükseklikleri 4.00 metre olarak belirlenmiştir. Akçin Mahallesi 308 ada 209 ve 210 nolu parsellerin malikleri Osmangazi Elektrik Dağıtım A.Ş. 23.06.2023 tarih ve 144125 ve 144126 sayılı yazılarında parsellerin üzerinden geçen enerji nakil hatlarının deplase işlemleri tamamlandıktan sonra inşaat izni verilmesinde sakınca olmadığına dair protokol yapılmıştır. Osmangazi Elektrik Dağıtım A.Ş. ile yapılan protokol kapsamında 308 adanın bütünü gibi bina yüksekliğinin 6.00 metreye çıkarılması uygun görülmüştür.
|
AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 04.09.2023 TARİHLİ VE 46-54 ARASI RAPORLARI
Sıra No
|
Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı
|
Raporun Özeti
|
7
|
04.09.2023-52
|
ı) 308 ada Ankara –İzmir çevre yoluna cepheli bina yükseklikleri 6.00 metre olan ticari alanlardır. Belediye Meclisinin 01.03.2021 tarih ve 102 sayılı kararında Osmangazi Elektrik Dağıtım AŞ.’den görüş alınarak bu parsellerin üzerinden enerjim nakil hattının geçmesinden dolayı bina yükseklikleri 4.00 metre olarak belirlenmiştir. Akçin Mahallesi 308 ada 209 ve 210 nolu parsellerin malikleri Osmangazi Elektrik Dağıtım A.Ş. 23.06.2023 tarih ve 144125 ve 144126 sayılı yazılarında parsellerin üzerinden geçen enerji nakil hatlarının deplase işlemleri tamamlandıktan sonra inşaat izni verilmesinde sakınca olmadığına dair protokol yapılmıştır. Osmangazi Elektrik Dağıtım A.Ş. ile yapılan protokol kapsamında 308 adanın bütünü gibi bina yüksekliğinin 6.00 metreye çıkarılması uygun görülmüştür.
Maddelerinin aynen devam ettirilmesi için Belediye Meclisimizce aynı tarih ve ayrı bir karar alınması işlemlerinin 3194 Sayılı İmar Kanunun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planlarının onanması, onaylanacak düzenlemelere ilgili bakanlıktan Nazım İmar Plan işlem numarası, Uygulama İmar Plan işlem numarası alınması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Durum Meclisimize arz olunur.
|
8
|
04.09.2023-53
|
Belediye Meclisinin 04.09.2023 tarih ve 325 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Veysel Karani Mahallesinde TEİAŞ 7 Bölge Müdürlüğünün 18.08.2023 tarih ve E.2000675 sayılı yazılarında 380 Kv Konya Kuzey-Ilgın Tes–Afyon-2 Enerji İletim Hattı güzergâhının meri imar planlarına işlenmesi isteği incelendi.
Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (TEDAŞ) Genel Müdürlüğü'nün 2025 yılına kadar gelişimine paralel olarak enerji iletim sisteminde acil, kısa, orta ve uzun dönemde alınması gereken önlemler ve yeni kurulması gereken tesislerin belirlenmesi konusunda yaptırdığı araştırma raporuna dayalı olarak Türkiye Elektrik İletim Anonim Şirketi (TEİAŞ) Genel Müdürlüğü tarafından söz konusu Bölgeye Afyon ve Konya illerine güvenilir ve kaliteli enerji hizmeti sunabilmek amacıyla; 380 kV Konya Kuzey -Ilgın Tes- Afyon 2 Enerji İletim Hattı güzergâhının tesis edilerek işletmeye alınması planlamıştır
Türkiye Elektrik İletim Anonim Şirketinin (TEİAŞ) 18/08/2023 Tarih ve 2000675 sayılı yazısında belirtildiği üzere 380 KV Konya Kuzey – Ilgın Tes – Afyon 2 Enerji İletim Hattının ve direk yerlerinin mevcut imar planlarına işlenmesi istenilmiştir. Yapılan incelemede 2 adet direk yeri mevcut imar planlarımızda belirlendiği yerlerden farklı yerlere deplase edildiği görülmüştür. Bu durumda mevcut uygulama imar planlarımızda yeniden düzenleme yapılasını gerektirmektedir.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP:031027424 UİP: 031027386’dır.
Durum Meclisimize arz olunur.
|
9
|
04.09.2023-54
|
Belediye Meclisinin 04.09.2023 tarih ve 324 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, Belediye Meclisinin 05.07.2023 tarih ve 254 sayılı kararına yapılan itirazların değerlendirilmesi yapılırken, söz konusu kararda alınan toplam 10 maddelik imar düzenlemesindeki kararlardan yalnızca (İ) başlıklı paragrafın içeriğine itirazların yapıldığı anlaşıldığı için (İ) başlıklı paragrafın içeriğine yapılan itirazların RED edilmesi hususunda karar alındığında kararın selameti açısından Belediye Meclisinin 05.07.2023 tarih ve 254 sayılı kararının iptal edilmesi kararı alınmıştır.
05.07.2023 tarih ve 254 sayılı Belediye Meclis Kararında alınan 10 maddelik İmar Plan Düzenlemesinin ise kalan dokuz maddesinin;
a) Selçuklu Mahallesi 3945 Nolu Yapı Adasının çevresinde bulunan yapı adalarının kullanım amacına göre yapılanmalarını tamamlandığı görülmüştür. Ağırlıklı olarak eğitim tesislerinin oluştuğundan dolayı öğrenci sayısı ile etrafındaki konutlardaki yaşayan nüfus sayısı yoğunluğu burada kütüphane ağırlıklı bir sosyal tesis yapılması gerektiği, bu yapılacak tesis alanının mülkiyetinin Belediye adına oluşturulması ile oluşan teknik altyapının da (su, kanalizasyon, elektrik, internet vb.) koruması yapılarak düzenlenen imar planının uygun olduğu
b) Akçin Mahallesi 288 ada 1 parselin uygulama imar planlarında kamyon garajı olarak belirlendiği, buna göre yapılaşma izni verildiği, yapılanması oluşmasına rağmen kadastro güncelleme çalışmalarında tespit edilen yapılarında imar planlarına aktarıldığı görülmüştür. Oluşan fiziki hataların ortadan kaldırılması için 288 ada 1 parselin mülkiyet sınırları esas alınarak “Kentsel teknik altyapı gösterimi ile tanımlanması uygun olduğu,
|
AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 04.09.2023 TARİHLİ VE 46-54 ARASI RAPORLARI
Sıra No
|
Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı
|
Raporun Özeti
|
9
|
04.09.2023-54
|
c) Kanlıca Mahallesi sınırları içerisine 1200 konut TOKİ tarafından yapılarak hak sahiplerine teslim edilmiştir. Ayrıca ilave 1200 konut projesinin 1. bölümü olan 600 konutun inşaatına başlanılmıştır. Bu bölgede nüfus artışına paralel motorlu araç sayısında da bir atış oluşmuştur. Bu durum ise mesai saatlerinde Adnan Menderes Bulvarında bulunan Meteoroloji Kavşağında araç kuyruklarının oluşmasına neden olmaktadır. Bu durum ise yakıt ve zaman kaybına neden olmaktadır. Olumsuzlukların giderilmesi için Kanlıca Mahallesi 3429 Sokak ile İstiklal Mahallesi Lale Sokakların birleşimi yapılarak Adnan Menderes Bulvarında hemzemin kavşak oluşturulmasını temin edecek imar plan düzenlemesinin uygun olduğu,
d) Hoca Ahmet Yesevi Mahallesi 1342 ve 1343 nolu yapı adaları imar planlarımızda 2 katlı ticari nizam yapı adaları olmakla birlikte Konya – Ankara – İzmir devlet yoluna cephelidir. Devlet yoluna cepheli olması nedeniyle Karayolları yol kenarına yapılacak tesis (yapı) yönetmeliğine göre yapı çekme mesafesi 25 metre olunca yapı adalarında bulunan parsellere inşaat yapılamadığı için parsel malikleri mağdur olmaktadırlar.
Ali İhsanpaşa Mahallesi 4624, 4631, 4638, 4650 ve 4651 nolu yapı adaları imar planlarımızda 4 katlı konut yapı adalarında kalmaktadırlar. Aynı zamanda yapı adalarında bulunan parseller Konya – Ankara – İzmir devlet yoluna cephelidir. Devlet yoluna cepheli olması nedeniyle yaklaşma mesafelerinden dolayı bazı parseller yapılanma konusunda imar planlamasından kazanılmış haklarını koruyamadığı gibi köşe parsellerde yapı adasının konumundan dolayı yapılaşma oluşması mümkün olmadığı görülmüştür.
Belirtilen olumsuzlukların giderilmesi için 1342 ve 1343 nolu yapı adalarında Ticari Nizamdan Ticaret+Konuta (TİCK) 4624, 4631, 4638, 4650 ve 4651 nolu yapı adalarında ise çevre yolundan cephe alan parsellerinde 15 metre olan çekme mesafelerininde 10 metre olarak düzenlenmesinin uygun olacağı,
e) Ali Çetinkaya Mahallesi 797 ada 41 parsel imar planlarımızda jeotermal şehir ısıtma alanında kalmaktadır. Parselin imar yoluna cephesinin olmadığı anlaşılmıştır. Bu durumda şirket parselin değerlendirilme raporu alamamaktadır. Bu durumda ise şirketin olumsuz etkilendiği görülmüştür. Olumsuzluğun giderilmesi için imar planlarında söz konusu parselin önünde imar yolu oluşturulması parselinde kullanımının ticari nizama dönüştürülmesinin uygun olacağı,
f) Ali Çetinkaya Mahallesi, 30 Ada 4, 9, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ve 50 Parsellerin bulunduğu alanlar imar planlarımızda yol, konut alanı, yeşil alan olarak düzenlenmekle birlikte 42 parselin tamamının mera vasfında olması nedeni ile 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18. Madde uygulamasına engel olmaktadır. Olumsuzluğun giderilmesi için yeniden imar plan düzenlemesinin yapılması, oluşan imar planlarına göre imar uygulaması yapılarak hak sahiplerine hak edişleri oranında, hisseleri nispetinde tapularının verilerek arazinin metruk durumdan kurtarılarak ekonomiye kazandırılması uygun olacaktır.
g) İlimiz merkezinde bulunan İzmir İstasyonu Demiryollarınca ulaşım hizmetlerinde kullanılmadığı gibi bakımsızlıktan metruk yapı durumu oluşmaya başladığında, Belediyemiz ile Demiryolları arasında protokol yapılarak tamamen sosyal amaçlı “tarih, kültürel, turizm, el sanatlarının korunması ve geliştirilmesi, gastronomi alanında yöresel lezzetlerin tanıtılması, kültürel, sosyal kaynaşma ve dayanışma ile evrensel değerlerin öngördüğü sosyal uyumun sağlanması için sosyal tesis” faaliyetlerine yönelik kullanımı hedeflenmiştir. Ancak bu tesise ve önünde bulunan parka gelenlerin ihtiyaçlarını giderebilecek ticari (büfe) ünite bulunmamaktadır. Söz konusu ihtiyacın giderilmesi için ticari (büfe) amaçlı imar plan düzenlemesi uygun olacaktır.
h) İlimiz Fatih Mahallesi şehrimizde yaklaşık 40 yıllık geçmişe sahip olmasına rağmen nüfus olarak 18000 -19000 kişi ile en büyük yerleşim alanı konumundadır. İmar planlarımızda bu yerleşim alanı için ayrılan sosyal tesis amaçlı 2391 nolu yapı adası ise 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18. Maddesi uygulanırken tapu tescil işlemi kamu ortaklık payı adı altında çok sayıda kişi adına oluşmuştur. Zaman içerisinde ölümlerden dolayı mirasçı sayısının artışı ile Belediyemizce kamulaştırma işlemlerinde olumsuzluklara neden olmaktadır. Söz konusu yapı adasındaki mülkiyet probleminin giderilerek mahallenin ihtiyacı olan bilgi evi, kütüphane vb. ünitelerin yapılarak halkımızın kullanması için yeniden imar plan düzenlemesi yapılmasının uygun olacaktır.
ı) 308 ada Ankara –İzmir çevre yoluna cepheli bina yükseklikleri 6.00 metre olan ticari alanlardır. Belediye Meclisinin 01.03.2021 tarih ve 102 sayılı kararında Osmangazi Elektrik Dağıtım AŞ.’den görüş alınarak bu parsellerin üzerinden enerjim nakil hattının geçmesinden dolayı bina yükseklikleri 4.00 metre olarak belirlenmiştir. Akçin Mahallesi 308 ada 209 ve 210 nolu parsellerin malikleri Osmangazi Elektrik Dağıtım A.Ş. 23.06.2023 tarih ve 144125 ve 144126 sayılı yazılarında parsellerin üzerinden geçen enerji nakil hatlarının deplase işlemleri tamamlandıktan sonra inşaat izni verilmesinde sakınca olmadığına dair protokol yapılmıştır. Osmangazi Elektrik Dağıtım A.Ş. ile yapılan protokol kapsamında 308 adanın bütünü gibi bina yüksekliğinin 6.00 metreye çıkarılması uygun görülmüştür.
Maddelerinin aynen korunarak devam ettirilmesi için 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı, 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı 2013/41 sayılı genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP: 031027427 ve UİP:031027383 oluşturulması komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Durum Meclisimize arz olunur
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|