02.05.2024 Tarihli Bayındırlık ve İmar Komisyon Raporları

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 02.05.2024 TARİHLİ VE 24-29 ARASI RAPORLARI
 Sıra     No    Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı    Raporun Özeti
1    02.05.2024-24        Belediye Meclisinin 02.05.2024 tarih ve 156 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Ataköy Mahallesi 4847 Ada 6 Parselin bulunduğu alan I. (Bir) Derece Arkeolojik Sit Alanında kalması nedeniyle Koruma Amaçlı İmar Planının hazırlanabilmesi için imar planlarında Askeri Alanda kalan taşınmazın mülkiyeti Hazineye ait taşınmazı için ilgili kurumlardan görüş alınmış olup, 4847 Ada 6 Parsel Nolu taşınmazda I. (Bir) Derece Arkeolojik Sit Alanı için Koruma Amaçlı İmar Planı yapılması isteği incelendi.
    2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu’nun ve Koruma Amaçlı İmar Planları ve Çevre Düzenleme Projelerinin Hazırlanması, Gösterimi, Uygulaması Denetimi ve Müellifine İlişkin Usul ve Esaslara Ait Yönetmenliğinde belirtilen hükümlere göre hazırlanacak koruma amaçlı imar planlarını ve diğer gerekli evraklarla beraber, Belediye Meclis Kararı alınarak Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü’ne iletilmesine karar verilmiştir. 
    Milli Emlak Müdürlüğünün 24.10.2023 tarih ve 7758794 sayılı yazısı ile Milli Savunma Bakanlığı Lojistik Genel Müdürlüğünün 11.12.2023 tarih ve 3012826 sayılı yazısı ile uygun görüş alınmış olup, 02.01.2024 tarih ve 31 sayılı Belediye Meclis Kararı ile Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü’ne gönderilen planlarda Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü’nün 01.04.2024 tarih ve 4958225 sayılı yazılarında belirtildiği üzere söz konusu planların plan onama sınırının sit sınırı olacak şekilde hazırlanması istenmiş ve doğan uyumsuzluğun giderilmesi için amaçlanan imar plan değişikliği komisyonumuzca uygun görülmüştür. 
    Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası KNİP: 031054207  KUİP: 031054206’dır.
Durum Meclisimize arz olunur.
2    02.05.2024-25    Belediye Meclisinin 02.05.2024 tarih ve 154 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, Afyonkarahisar Organize Sanayi Bölgesi Sınırının revize edilmesi hakkında değişiklik yapılması incelendi.
    Organize Sanayi Bölgeleri için 12.04.2000 tarihinde çıkarılan kanun kapsamında Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama İmar Planlarını onama yetkisi Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına verilmiştir. Onaylı İmar Planlarına göre Teknik ve Sosyal Alt Yapı hizmetleri ile bu alanda oluşacak yapılanmalar ile ilgili hizmetlerin yatırımcılara sunulması ise Organize Sanayi Bölgesi Müteşebbis Heyet Başkanlıklarına bırakılmıştır.
    İlimiz Organize Sanayi Planlarının revizyon işlemlerine ait onama işlemi Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Sanayi Bölgeleri Genel Müdürlüğünce yapılarak uygulanması yapılmak üzere 02.08.2023 tarih ve 22302 sayılı yazıları ile dağıtımı yapılmıştır. Onama işlemi yapılırken doğal eşikler kullanılmadan Plan sınırına paralel onay çizgisi geçirilmek sureti ile tamamlanmıştır. Bu sınır ise Belediyemiz yetki ve sorumluluk sınırları içerisinde bulunan planlı ve plansız alanlardaki parsellerden geçmektedir. Bu parsellerden MAKS (Mekansal Adres Kayıt Sistemi) gereği adres bilgisi alarak İletişim, Elektrik, Su, Doğalgaz, İnternet gibi hizmetlerden yararlanmak için abone olmak isteyen vatandaşlarımız adres bilgisi alamadıkları için mağdur olmaktadırlar.
    Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğü ile Belediyemiz arasında oluşan olumsuzluğun giderilmesi ve vatandaşlarımızın mağduriyetlerinin ortadan kaldırılması için Belediyemiz ilgili Müdürlüğünce hazırlanan sınır çalışmasının MAKS Genel Müdürlüğünce onamasının yapıldıktan sonra onamasına geçilmesi komisyonumuzca kabul edilmiştir.
    Durum Meclisimize arz olunur.
3    02.05.2024-26    Belediye Meclisinin 02.05.2024 tarih ve 155 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Erenler Mahallesi 173 ada 1 parsel nolu taşınmazın bulunduğu alanda Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğünün 10.09.2020 tarih ve E.671708 sayılı yazılarında I. (Bir) Derece Arkeolojik Sit alanında kaldığı belirtilmiş ve aynı kurumun 26.02.2024 Tarih ve 4813493 sayılı yazıları ve Afyon Kocatepe Üniversitesinin 09.02.2024 Tarih ve 247885 sayılı yazılarına istinaden I. (Bir) Derece Arkeolojik Sit Alanı için koruma amaçlı imar plan düzenlemesi 01.03.2024 tarih ve 96 sayılı Belediye Meclis Kararı ile Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Müdürlüğüne gönderilmiş ve kurulun 01.04.2024 tarih ve 4958371 sayılı yazılarında belirtildiği üzere plan onama sınırının sit sınırı olacak şekilde düzenleme yapılması istenmiştir.
2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun ve Koruma Amaçlı İmar Planları ve Çevre Düzenleme Projelerinin hazırlanması, gösterimi, uygulaması, denetimi ve müellifine ilişkin usul ve esaslara ait yönetmenliğinde belirtilen hükümlere göre hazırlanacak koruma amaçlı imar planlarını ve diğer gerekli


AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 02.05.2024 TARİHLİ VE 24-29 ARASI RAPORLARI
 Sıra     No    Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı    Raporun Özeti
3    02.05.2024-26    evraklarla beraber, Belediye Meclis Kararı alınarak Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü’ne iletilmesine karar verilmiştir. 
İlimiz Merkez Erenler Mahallesi 173 Ada 1 Parsel Nolu taşınmazların bulunduğu alandaki 1/5000 Ölçekli Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı, 1/1000 Ölçekli Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planı paftaları ve eklerinin Eskişehir Kültür Varlılarını Koruma Bölge Kurulunda değerlendirilmesine karar verilmiş olup;
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası KNİP: 031054210 KUİP: 031054208’dir.
Durum Meclisimize arz olunur.
4    02.05.2024-27    Belediye Meclisinin 02.05.2024 tarih ve 157 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen,  İlimiz merkezinde bulunan çeşitli bölgelerde verilen TAKS/KAKS alanların herhangi bir artış olmaksızın Emsalin dönüştürülmesi için imar plan tadilatının yapılması isteği incelendi.
    Belediyemiz 1/5000 ölçekli nazım imar planları 1986 yılında 1/1000 ölçekli uygulama imar planları ise 1987-1988 yıllarında etaplar halinde onaylanarak yürürlüğe girmiştir. İmar planlarının onanması esnasında 3194 sayılı İmar Kanunu’nun ilgili yönetmeliğinde sadece Taban Alanı Kat Sayısı (TAKS) ve Kat Alanı Kat Sayısı (KAKS) olarak belirlenmiştir. Daha sonraki yönetmeliklerde TAKS ifadesi kaldırılarak KAKS (Emsal) şeklinde belirlenmiş olup, yeni kullanıma sunduğumuz uygulama imar planlarında bu şekilde işlem yapılmıştır.
    Bu durum ise uygulamada farklı mimari tasarımların oluşması ile kapalı ve açık çıkmalarda hesaplanmalardan dolayı aşırı ölçüler oluşmaya başlamıştır. Her ne kadar mühendislik biliminde açık ve kapalı çıkmaların hesaplamaları yapılsa bile uygulamada sehven yapılan hatalardan dolayı bina emniyeti olumsuz yönde etkilenmektedir. Bunun en iyi örneği ise son olarak ülkemizde yaşanan, ilkesel ve şiddet olarak dünyada emsali olmayan Güneydoğu Anadolu Bölgesi depreminde yıkılan binalarda görülmüştür.
    Mimari proje tasarımlarında Belediye Meclisinin 15.03.2023 tarih ve 131 sayılı kararı ile açık-kapalı çıkma mesafeleri maximum 1,5 metre sınırlandırılmış ise de zemin katlar ile normal katlar arasında eşit daire alanlarının temin edilebilmesi için;
a) Sahipata Mahallesi 2642 Adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi,
b) Veysel Karani Mahallesi 1034 Adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi,
c) M.Fevzi Çakmak Mahallesi 3695 Adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi, 
d) M.Fevzi Çakmak Mahallesi 3708 Adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi, 
e) Dervişpaşa  Mahallesi 356 Adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi, 
f) Battalgazi Mahallesi 3494 Adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi komisyonumuzca uygun görülmüştür.          
   Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP:031054967’dir.
  Durum Meclisimize arz olunur.
5    02.05.2024-28    Belediye Meclisinin 02.05.2024 tarih ve 158 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen Ataköy Mahallesinde bulunan sokak isimlerinin değiştirilmesi/yeni oluşan yollara isim verilmesi isteği komisyonumuzca incelenmiştir.
        5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18. maddesinin “n” bendi ve 81. maddesi gereği, Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmeliğin 11., 14.  ve 18. Maddeleri gereğince listede önerilen isim/numaraların Ataköy Mahallesinde bulunan yollara verilmesi komisyonumuzca kabul edilmiştir.    
Belediye Meclisimizce karar alınmasını müsaadelerinize arz ederim.
SIRA NO    MAHALLE ADI    AÇIKLAMA    MEVCUT İSİM    ÖNERİLEN
İSİM
1    Ataköy    4848 Ada 1, 2, 3 Parseller ile 4847 Ada 7 ve 9 Parseller arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir.           2459 Sokak

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 01.03.2024 TARİHLİ VE 15-22 ARASI RAPORLARI
 Sıra     No    Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı    Raporun Özeti
5    02.05.2024-28    SIRA NO    MAHALLE ADI    AÇIKLAMA    MEVCUT İSİM    ÖNERİLEN
İSİM
2    Ataköy    4848 Ada 1 Parsel, 4847 Ada 8 Parsel ile 4847 Ada arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir.           2460 Sokak
3    Ataköy    4847 Ada 12, 13 Parseller ile 4847 Ada 14, 15, 16 Parseller arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir.           2461 Sokak
4    Ataköy    4847 Ada 17, 15, 19, 20 Parseller ile 4847 Ada 18, 21 parseller arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir.           2462 Sokak

6    02.05.2024-29    Belediye Meclisinin 02.05.2024 tarih ve 159 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkezindeki mevcut planlarda Revizyon Yapılması hakkında değişiklik yapılması isteği incelendi.
    a) Mevcut Uygulama İmar Planlarımızda ticari kullanım amaçlı yapı adalarının gösteriminde ve bu gösterimlerin açıklaması olan Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı olarak belirtilmiştir. Belirlendiği şekli ile yaklaşık 1985 yılından 2014 yılına kadar bu şekilde uygulaması yapılmış olup kısmen yapılaşmalar oluşmuştur.
    Ancak Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliğinde yapılan yeni düzenleme ile Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı tanımı kaldırılarak, Toplu İşyerleri ve İmalathane Tesisi Alanları olarak belirlenmekle birlikte 20.02.2020 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Coğrafi Bilgi Sistemleri ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunda ‘’ İmar Planında bina yükseklikleri Yençok=Serbest olarak belirlenemez.’’ Hükmü getirilmiştir. Mevcut yapılaşma yükseklikleri ve yapı nitelikleri şu anki uygulamalarda karışıklığa sebebiyet verdiği için oluşacak yapılaşmalarda uygulama izni verecek olan çalışanlarıda zor durumda bırakmaktadır.
    Söz konusu olumsuzlukların giderilmesi için Belediyemiz ilgili müdürlük çalışanlarınca yapılan çalışmalarda belirlenen on bir adet bölgedeki yapı adalarındaki yapılaşmaların kat yükseklikleri planlarda belirlendiği şekli ile eksik kat yapılması halinde ise Yençok:10.50 m olarak uygulamasının yapılması imar planlarındaki karmaşanın giderilmesi için planlara Toplu İşyeri ibaresinin yazılmasının uygun olduğu,
    b) İlimiz yerleşim alanlarından Kanlıca Mahallesi içerisinde TOKİ tarafından yapılan Konut-İşyeri-Resmi Kurum-Sosyal Alt Yapı Alanları için hazırlanan planlamalarda 3 adet park kullanım amaçlı adada SK (Sürdürülebilir Koruma ve Kültür Alanı) lejantı belirlenmiştir. İlgili kurumlarla yapılan görüşmeler ve yazışmalar neticesinde belirtilen Park Alanlarının tanzimi kamuya kullanımlarının açılması işlemlerinde Belediyemize zaman kaybı yaşanacağı için olumsuzluk oluşturacağı görülmüştür. 
    İlimiz Kültür ve Turizm Müdürlüğünün 30.10.2023 tarih ve 4353752 sayılı yazılarında da anlaşıldığı üzere buralarda SK(Sürdürülebilir Koruma ve Kültür Alanı) ‘nın yer almadığı TOKİ’nin yaptığı çalışmada sehven yapılmış olabileceği nedeniyle İmar Planlarında belirtilen SK(Sürdürülebilir Koruma ve Kültür Alanı) lejantının plandan kaldırılması uygun olduğuna,
    c) İlimiz Akçin Mahallesi İmar Planlarının Sanayi ve Ticaret amaçlı kullanım bölgesinde bulunan 541 nolu yapı adası Sanayi fonksiyonuna ayrılmıştır. Buradaki mevcut 1 ve 2 parseller her ne kadar Sanayi Alanı olarak görünüyor ise de 2 parsel üzerinde 1970 li yılların başlarında yapılan ağır sanayi niteliğinde bulunan Lastik-Bant Fabrikası bulunmaktadır. Bitişiğindeki 1 parsel ise alan olarak küçük olması sebebi ile Sanayi Tesis Alanı olarak değerlendirilemediği için, parsel maliki mağdur durumda olduğu anlaşılmıştır. 1 nolu parselin etrafında yapılaşma nedeniyle arazide boş, metruk görünüm arz etmesi ile görsel kirlilik oluşturmaktadır. Parselin yapılaşmasını temin etmek yaşanan olumsuzlukların giderilmesi için imar yolu ile 1 ve 2 parselin ayrılarak iki ayrı kullanım belirlenmesi 1 parselin Ticari Nizama dönüştürülmesi 2 parselinde kullanıldığı şekli ile Sanayi Alanında bırakılmasının uygun olacağına,
     d) Belediyemiz Uygulama İmar Planlarımız içinde 2. Küçük Sanayi Sitesi olarak bilinen ve aktif olarak çalışmaya devam eden alanlarda boş işyeri kalmadığı için buradaki işyerlerinin alım-satımı ile kiralarında faiş rakamlar oluşmaya başlamıştır. Bu olumsuzluğu gidermek amacıyla 2. Küçük Sanayi Sitesinin doğusundaki bazı parsellerle ilgili kurum ve kuruluş görüşleri alınmak kaydı ile ilave işyeri amaçlı İmar Planları yapılmıştır. Bu planlamalar esnasında kullanılan bilgisayar programlarındaki farklılıklardan kaynaklanan çözüm tekniklerinin plan bütünlüğünün oluşturma çalışmalarında mevcut K.S.S. arasından geçip Katı Atık Depolama Tesisine giden yolun İlave İmarlarla çakışmadığı görülmüştür.
AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 01.03.2024 TARİHLİ VE 15-22 ARASI RAPORLARI
 Sıra     No    Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı    Raporun Özeti
6    02.05.2024-29    Yol çalışması esnasında bu durum ilgili yatırımcı müdürlüğe engel teşkil edecektir. Bu olumsuzluğun giderilmesi için planlama tekniğine uygun olarak yol bütünleştirilme değişikliğinin uygun olduğuna
e) İlimiz Battalgazi Mahallesi sınırları içerisinde bulunana ve mülkiyeti Belediyemize ait olan 5343 ada 1 parselin içerisinden Ertuğrulgazi Mahallesi ve Orhangazi Mahallerinin Devlet Karayolu altından trafik güvenliği için yaya yolu nitelikli karayollarınca alt geçit yapılmıştır. Belediyemize ait arsanın olduğu şekli ile yapılanması durumunda oluşan yol kapanılacaktır. Bu durum ise yayları mağdur edeceği gibi değişik sipikülatif olaylara sebebiyet verecektir. Bu olumsuzluğun ortadan kaldırılması Belediyemize ait parselin alanında herhangi bir azalma oluşmadan yapılan düzenlemenin uygulanmasının uygun olacağına,
f) İlimiz Battalgazi Mahallesi sınırları içerisinde bulunan ve mülkiyeti Belediyemize ait olan 993 ada 1 parsel ve 4426 ada 1 parsel ile bu parsellerin arasında kalan tescil harici 3 yapı adası imar planlarında Ticari, Belediye Hizmet Alanı ve Rekreasyon Alanı olarak belirlenmiştir. Bu alanların boş olması, önünde bulunan karayollarına ait Devlet Yolu ile kot farkı oluşması nedeni ile metruk görünüm arz etmektedir. İlgili kurumdan onay alınarak Belediyemiz Teknik Elemanlarınca Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 26. Maddesine göre hazırlanan Revizyon Planlamalarının uygulamaya geçilmesi halinde olumsuzlukların giderilmesi oluşacak yapılaşmadan dolayı artı bir katma değer sağlayacağı görüntü olması nedeni ile çalışmanın uygun olduğuna,
g) Yenice Mahallesi sınırları içerisinde bulunan Özel Sağlık Alanı (Fuar Hastanesi) olarak halkımızın sağlık sorunları için kullanılan tesisin etrafındaki Ticari donatılar Sağlık Tesisinin kapasite artırımından dolayı ihtiyacı karşılamakta zorlanmakla birlikte bazı işkollarında haksız kazançlara sebebiyet vermektedir. Bu nedenle söz konusu Sağlık Tesisinden yararlanan hasta ve yakınlarının ihtiyaçlarının en kısa mesafede temin edebilmesi için Belediyemiz teknik elemanlarınca Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 26. Maddesine göre hazırlanan Revizyon Planlarının uygulamaya geçilmesi halinde olumsuzlukların giderilmesi oluşacak yapılaşmanın katma değer sağlayacağı dikkate alındığında plan değişikliğinin uygun olacağını,
h) İlimiz Merkez Kumartaş (Erenler) Mahallesi sınırları içerisinde Mahalle sakinlerinin yöresel ihtiyacı olan ekmek, bükme, ağzı açık ve bazı ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla belirlenen Mahalle fırını belediyemizce yapılırken farklı bir alan yapılmıştır. Yapılan Mahalle Fırınının İmar Planlarında doğru bir şekilde işlenmesinin buna göre tescil edilmesi uygun olacağına,
ı) İlimiz Ataköy Mahallesi İmar Planları yaklaşık 50 yıl önce onaylanmış olup bu güne kadar herhangi bir imar uygulaması yapılmamıştır. Yaklaşık 50-60 yıl içerisinde bölge halkının köy statüsünde hisseli parseller üzerinde iyi niyet çerçevesinde yaptıkları konutların arasında halk deyimi ile bırakılan kafa yolları oluşmuştur ve bu yollar vatandaşların tapu alanları içinde kalmaktadır. Bu yollardan Teknik Alt Yapı (Su, Kanalizasyon, yol) çalışmaları iyi niyet içerisinde Belediyemizce tekamül etmiş olup Doğal Gaz abonelikleri gündeme geldiğinde yolların tapulu olması nedeni ile abonelikler ilgili firmaca yapılmamıştır. Bu durum ise burada yaşayan vatandaşlarımızı mağdur etmektedir. Mağduriyetin giderilmesi için mevcut oluşumlar dikkate alınarak Belediyemiz Teknik Elemanlarınca yapılan planlamaların uygun olduğuna,
i) İlimiz Hasan Karaağaç Mahalle sınırı içerisinde bulunan 971 ada 8 parsel ile 6 parsel arasında tescil harici yaklaşık 800.00 m2 lik bir boşluk bulunmaktadır. Söz konusu alan 8 parsel üzerinde bulunan Sağlık Tesisinin Otoparkı olarak kullanılmakta ve Belediyemizce herhangi bir gelir elde edilememektedir. Yerinde haksız kullanım olarak değerlendirilen tescil harici alanın belediyemiz adına tapusunun çıkarılabilmesi için İmar Planında Sağlık Tesis Alanına ilave edilerek kullanım getirilmesi planlama işlemleri tamamlandıktan sonra tapunun Belediyemiz adına tescil edilmesi uygun olacağına,
    j) İlimiz Merkez Taşpınar ve Olucak Mahalle yerleşim sınırları arasında bulunan tapuda Taşpınar Mahallesi 248,254 ve 259 nolu yapı adaları şehrimiz en eski yerleşim yerleridir. Bu adalardaki yapılanmalar çok eski olması nedeni ile kadastral tescilleride mevcut yapılaşmaya göre oluşmuştur. İmar Planları çalışmalarında ise bu yapılaşmayı dikkate almadan hazırlanmış adaların bir kısmının yola terki, bir kısmınında yoldan ihdası söz konusu olmaktadır. Bu işlemler aynı anda yapılmadığı için Belediyemizce oluşturulan yollarda ihdas durumunda daralmalar oluşacaktır. Bu durum ulaşımı olumsuz etkileyecektir. Belirtilen gerekçelerden dolayı mevcut oluşuma göre hazırlanan imar plan düzenlemesi uygun olacaktır.
    Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı 11 maddenin imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP:031054969 UİP:031054971’dir.    

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 01.03.2024 TARİHLİ VE 15-22 ARASI RAPORLARI
 Sıra     No    Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı    Raporun Özeti
6     02.05.2024-29    k) Hasan Karaağaç Mahallesinde yer alan İmar Planlarımızda Bölge Parkı Amaçlı Kullanım getirilen alanlarda özel mülkiyetler bulunmaktadır. Kamulaştırma yasası gereği yasal süresi içerisinde kamulaştırma yapılmadığı için vatandaşlar kamulaştırma amacıyla yargıya dava açmakta ve kazanmaktadırlar. Arazinin tamamen kayalık olması nedeni ile maddi anlamda hiçbir değeri olmayan bu nedenle söz konusu parsellere bilirkişiler İmar Planında bulunan yapı adası geçer rayiç fiyatlarını emsal göstererek istimlak bedeli oluşturmaktadırlar. Belirtilen alanda yaklaşık 210.000.00 m2 Bölge Parkı bulunmaktadır. Oluşan Emsal Mahkeme kararı uygulanacak olursa, çok büyük meblağların söz konusu olacaktır. Bu durum ise Belediyemizi maddi anlamda olumsuz etkileyecektir. Bu olumsuzluğun giderilebilmesi için özel mülkiyet konu Bölge Parkı alanlarının Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 26. Maddesi gereği tescil harici alanlar ile mülkiyeti Maliye Hazinesine ve Belediyemize ait İmar Planlarında kullanım amacı olmayan boş alanlarda belirlenmesi söz konusu özel mülkiyet alanlarının ise herhangi bir şekilde yapılanması mümkün olmadığı için imar planlarında boş (Plansız Alan) alan olarak belirlenmesi uygun olacağına,
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP:031054972 UİP:031054973’tür.
Durum Meclisimize arz olunur.