11.06.2024 Tarihli Bayındırlık ve İmar Komisyon Raporları

11.06.2024 Tarihli Bayındırlık ve İmar Komisyon Raporları

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYON RAPORU

 S/N    Komisyon Raporunun Tarih ve Sayısı    Raporun Özeti

1    11.06.2024-31    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 206 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen,  İlimiz merkezinde bulunan çeşitli bölgelerde verilen TAKS/KAKS alanların herhangi bir artış olmaksızın Emsalin dönüştürülmesi için imar plan tadilatının yapılması isteği incelendi.
    Belediyemiz 1/5000 ölçekli nazım imar planları 1986 yılında 1/1000 ölçekli uygulama imar planları ise 1987-1988 yıllarında etaplar halinde onaylanarak yürürlüğe girmiştir. İmar planlarının onanması esnasında 3194 sayılı İmar Kanunu’nun ilgili yönetmeliğinde sadece Taban Alanı Kat Sayısı (TAKS) ve Kat Alanı Kat Sayısı (KAKS) olarak belirlenmiştir. Daha sonraki yönetmeliklerde TAKS ifadesi kaldırılarak KAKS (Emsal) şeklinde belirlenmiş olup, yeni kullanıma sunduğumuz uygulama imar planlarında bu şekilde işlem yapılmıştır.
    Bu durum ise uygulamada farklı mimari tasarımların oluşması ile kapalı ve açık çıkmalarda hesaplanmalardan dolayı aşırı ölçüler oluşmaya başlamıştır. Her ne kadar mühendislik biliminde açık ve kapalı çıkmaların hesaplamaları yapılsa bile uygulamada sehven yapılan hatalardan dolayı bina emniyeti olumsuz yönde etkilenmektedir. Bunun en iyi örneği ise son olarak ülkemizde yaşanan, ilkesel ve şiddet olarak dünyada emsali olmayan Güneydoğu Anadolu Bölgesi depreminde yıkılan binalarda görülmüştür.
    Mimari proje tasarımlarında Belediye Meclisinin 15.03.2023 tarih ve 131 sayılı kararı ile açık-kapalı çıkma mesafeleri maximum 1,5 metre sınırlandırılmış ise de zemin katlar ile normal katlar arasında eşit daire alanlarının temin edilebilmesi için;
a-)A.İhsan Paşa Mahallesi 5126 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi,
b-)Beyazıt Mahallesi 1316 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi 
c-)Selçuklu Mahallesi 1549 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi 
d-)Fatih Mahallesi 4623 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
e-)Sahipata Mahallesi 1493 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
f-)Beyazıt Mahallesi 1475 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
g-)Ertuğrulgazi Mahallesi 4521 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi,
h-)Battalgazi Mahallesi 5301 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
ı-)A.İhsan Paşa Mahallesi 3859 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi 
j-) Ali Çetinkaya Mahallesi 4323 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
k-)Osmangazi Mahallesi 2194 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
l-)Kanlıca Mahallesi 1862  adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
m-)A. İhsan Paşa Mahallesi 2724 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
n-)M.Fevzi Çakmak Mahallesi 3665 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
o-)Orhangazi Mahallesi 1880 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
p-)Fatih Mahallesi 2349 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
r-)Selçuklu Mahallesi 1506 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
s-)Orhangazi 1879 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
t-)M.Fevzi Çakmak Mahallesi 3705 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
u-)Orhangazi Mahallesi 2863 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
v-)Kanlıca Mahallesi 1879 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
y-)Karşıyaka Mahallesi 4187 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
z-)Karşıyaka Mahallesi 2137 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi,
komisyonumuzca uygun görülmüştür.          
  Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliklerinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP:031059149’dur.
    Durum Meclisimize arz olunur.
2    11.06.2024-32    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 208 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Akçin Mahallesi 314 ada 12 parsel üzerine Ticaret Alanı amaçlı ilave imar planı yapılması isteği incelendi.
    Konunun Belediyemiz elemanlarınca yerinde detaylı teknik incelemesi yapıldıktan sonra komisyonumuzca yapılacak inceleme neticesinde oluşturulacak detaylı raporun karara bağlanmak üzere Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
    Durum Meclisimize arz olunur.
3    11.06.2024-33    Belediye Meclisinin 03/06/2024 tarih ve 212 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen Afyonkarahisar Kentsel Siti Koruma Amaçlı İmar Planı sınırları içerisinde kalan Özel Proje Alanlarının kaldırılarak daha önce uygulaması yapılan Ticaret (Çarşı) ve Konut alanı kullanımına geçilmesi için Koruma Amaçlı İmar Planı değişikliği yapılması isteği incelendi.
Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulunun 30/10/2023 Tarih ve 4362563 sayılı yazısı ile tebliğ edilen 27/10/2023 tarih ve 12050 sayılı kararı ile uygun bulunan ve 01/11/2023 Tarih ve 429 sayılı Belediye Meclis kararı ile onaylanan Afyonkarahisar İli Merkez İlçesi Kentsel Siti Koruma Amaçlı İmar Planı sınırları içinde kalan Özel Proje Alanında hazırlanacak olan Kentsel Tasarım Projesinin uzun süreçli ve maddi boyutunun fazla olması ve bu bölgede yaşayan vatandaşların gelir durumlarının düşük olması nedeniyle bu durumdan mağdur olmalarına neden olmaktadır. Vatandaşlarımızın mağduriyetlerinin giderilmesi için Koruma Amaçlı İmar Planı içerisindeki 3 adet Özel Proje Alanının kaldırılarak Konut ve Ticaret Alanı Amaçlı kullanımına yönelik yapılan Koruma Amaçlı İmar Plan değişikliği yapılması Komisyonumuzca uygun görülmüştür.
 Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı hazırlanan Koruma Amaçlı İmar Planı Değişikliğinin 2863 sayılı yasa kapsamında değerlendirilmesinin yapılması için Eskişehir Kültür Varlıklarının Koruma Bölge Kuruluna iletilmesi gerekmektedir.
    Durum Meclisimize arz olunur.
4    11.06.2024-34    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 207 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Ali İhsan Paşa Mahallesi 4571 ada 8 parselin üzerine 3194 Sayılı İmar Kanununun ilgili maddelerine göre Akaryakıt-LPG Satış İstasyonu ve Ticari Tesis yapılması düşünüldüğünden söz konusu parsele Konya Karayolları 3. Bölge Müdürlüğüne, parselin Afyonkarahisar-Ankara devlet yoluna cephesi olduğundan geçiş yolu izin belgesi için müraacat edilmiştir.
    Konya Karayolları 3.Bölge Müdürlüğü’ nce yapılan incelemede parselin kuzeyinde hava alanı koruma bandına paralel oluşturulan 15.00 metrelik trafik yolunun Konya-Ankara Devlet Yoluna yoluna 90° lik dik şekilde giriş çıkış temin etmediği için görüş mesafesi sağlanmamış olacağından dolayı trafik kazalarına sebebiyet verileceği, ayrıca bu parselin önünde ve yerinde yapımı tamamlanan köprülü kavşağın kamulaştırma sınırlarında yaya kaldırımı ve yeşil alan düzenlemesinden dolayı ihlaller oluşturacağı için gerekli imar plan düzenlemelerinden sonra tekrar incelenebileceği 16.05.2024 tarih ve 1528509 sayılı yazıları ile Belediyemize iletildiği anlaşılmıştır. 
    Yukarıda belirtilen olumsuzlukların giderilerek parsel için gerekli olan geçiş yolu izin belgesi alınabilmesini sağlayabilmek ileride yaşanabilecek olumsuzlukların ortadan kaldırılması için imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP: 031059152  UİP: 031059150’dir.
    Durum Meclisimize arz olunur.
5    11.06.2024-35    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 210 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Çakır Mahallesi için 1/25000 ölçekli Çevre Düzeni Planı 1/5000 ölçeli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planlarının çizdirilmesi incelenerek onaylanması isteği incelendi.
    Bilindiği üzere imar planının amacı fiziki, doğal, tarihi ve kültürel değerleri korumak ve geliştirmek ve koruma kullanma dengesini sağlama, ülke bölge ve şehir düzeyinde sürdürülebilir kalkınmayı desteklemek, yaşam kalitesini yükseltmek sağlıklı ve güvenli çevreler oluşturmak, arazi kullanım ve yapılaşma kararlarını oluşturarak uygulamasının yapılmasıdır.
    Merkez Çakır Mahallesi Belediye Mücavir Alanları içerisinde Plansız Alanlarda kalmakta olup köy statüsünde iken Belediyenin talebi doğrultusunda 14 Kasım 2013 Tarih ve 28821 sayılı Kararı ile Köy Statüsünden çıkarılarak Belediyemiz yetki ve sorumluluklarına Mahalle Statüsü ile ilave edilmiştir.
    Ayrıca idare hukukunda ve imar hukukunda idari işlemlerin hukuk kuralları çerçevesinde varlığından ve hukukiliğinden söz edilebilmesi için yapılan işlemin yetki yönünden de ilgili kanuna uygun olması gerekir. Çeşitli idari yargı karalarında hükme bağlandığı üzere her idare kanunla kendine yetki ve sorumluluk verilen konularda ve kendi yetki dahilinde kalan yerlerde idari işlem yapabilmektedir. Daha açık deyimle her idare ancak kendi yetki alanında kalan yerlerde (Belediye Sınırı varsa İmar Kanununun 45. Maddesine göre belirlenmiş mücavir alan sınırı gibi) İmar Planlarını onaylayarak onaylı plan kararlarına göre diğer imar işlemlerini gerçekleştirebilir ifadesinde anlaşılacağı üzere ; 
    Afyonkarahisar Belediyesi ise köy statüsünde yaşamaya alışmış yerleşke halkının bir anda şehir yaşamı ve belediye koşullarına adapta olması (tarım, hayvancılık, konut ve iskan koşulları vb.) nın zor olacağı, burada yaşayan insanların uyum sağlamasının zaman alacağını düşünerek Belediye Meclisinin 02.12.2013 tarih ve 469 sayılı kararı ile mevcut yaşamın olduğu gibi devam ettirilmesine yönelik 10 yıl süre verilmiştir. Verilen süre ise tamamlanmıştır.
    Belediyemiz Mücavir Alan Sınırları içerisinde Köy Yerleşik Alan statüsünde iken Belediyemizin Uygulamakta olduğu imar planları ile etrafı çevrelenen Çakır (köyü) Mahallesi Jeopolitik (Coğrafya-Ekonomik-Nüfus) Konumu ile yapılanma hususunda talep aldığı,
    Taleplerin 3194 Sayılı İmar Kanunu Plansız Alanlar İmar Yönetmeliğine göre karşılanabilmesi ise büyük oranda mümkün olmamaktadır. Bu durum ise Kaçak Yapılaşmaya neden olduğu, Kaçak Yapılaşmanın önüne geçilebilmesi için 3194 Sayılı İmar Kanununun ilgili Maddelerinin uygulaması yapıldığında para ve yıkım cezaları gündeme gelmektedir. Bu durumda ise vatandaşlarımızın mağduriyetlerine neden olduğu, 
    Bu nedenle para cezası ve yıkım işleminin vatandaşlara ve milli ekonomiye verdiği zararın giderilmesi için 3194 sayılı İmar Kanunu, ilgili Tip İmar Yönetmeliği ile Deprem, Otopark, Isı ve Yalıtım,  Asansör, Yapı Denetim, Sığnak, Karayolları, ÇEVRE VE KÖY YERLEŞİM alanı uygulama yönetmeliklerini uygun olarak karşılanabilmesi için 3194 Sayılı İmar Kanununun 7. Maddesine göre Halihazır Haritalarının yaptırılarak onanması, yine aynı Kanunun 8. Maddesine göre İmar Plan yapımına esas olacak Jeolojik ve Jeoteknik etüdlerinin yaptırılarak onamasının yapılması, ilgili Kurum ve Kuruluşlardan uygun görüşleri alındıktan sonra 1/25000 ölçekli Çevre Düzeni Planına uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının yaptırılarak Belediyesince onaması yapıldıktan sonra İmar Kanununun 18. Madde İmar Uygulaması yapılarak, yapılacak inşaat faaliyetlerine izin verilmesi uygun olacaktır.
    Çakır Mahallesi İlave Uygulamam İmar Plan Notları (Hükümlerine) MEVCUT YAPILAR OLDUĞU GİBİ RUHSATLANDIRILACAK VE YIKILDIĞI TAKDİRDE UYGULAMA İMAR PLANI ŞARTLARINA UYGUN OLARAK YENİ YAPI YAPABİLECEKTİR. İDARİ ZORUNLULUK İÇERMEYEN YAPILAR EKONOMİK ÖMRÜNÜ TAMAMLAYASIYA KADAR KULLANILABİLECEKTİR. Plan notu yazılarak uygulaması yapılacaktır.
 Yukarıda belirtilen hususlar doğrultusunda hazırlanacak öneri 1/25000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı, 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planları onanmak üzere Belediye Meclis Gündemine sunulması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
    Durum Meclisimize arz olunur.
6    11.06.2024-36    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 214 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Ataköy, Akçin, Bayatçık, Çakır, Demirçevre, İsmail, Kışlacık ve Sadıkbey  Mahallelerinin 1/25000 ölçekli Çevre Düzeni Planı 1/5000 ölçeli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planlarının olmaması nedeni ile mevcut imar planlarının uygulamasında bütünlüğün bozulabileceği bu nedenle çarpık kentleşmenin oluşması söz konusu olduğu, bu olumsuzluğun giderilmesi için bu yerleşkelerin imar planlarının yaptırılması isteği incelendi.
    Bilindiği üzere imar planının amacı fiziki, doğal, tarihi ve kültürel değerleri korumak ve geliştirmek ve koruma kullanma dengesini sağlama, ülke bölge ve şehir düzeyinde sürdürülebilir kalkınmayı desteklemek, yaşam kalitesini yükseltmek sağlıklı ve güvenli çevreler oluşturmak, arazi kullanım ve yapılaşma kararlarını oluşturarak uygulamasının yapılmasıdır.
    Ayrıca idare hukukunda ve imar hukukunda idari işlemlerin hukuk kuralları çerçevesinde varlığından ve hukukiliğinden söz edilebilmesi için yapılan işlemin yetki yönünden de ilgili kanuna uygun olması gerekir. Çeşitli idari yargı karalarında hükme bağlandığı üzere her idare kanunla kendine yetki ve sorumluluk verilen konularda ve kendi yetki dahilinde kalan yerlerde idari işlem yapabilmektedir. Daha açık deyimle her idare ancak kendi yetki alanında kalan yerlerde (Belediye Sınırı varsa İmar Kanununun 45. Maddesine göre belirlenmiş mücavir alan sınırı gibi) İmar Planlarını onaylayarak onaylı plan kararlarına göre diğer imar işlemlerini gerçekleştirebilir ifadesinde anlaşılacağı üzere ;
    Belediyemiz Mücavir Alan Sınırları içerisinde Köy Yerleşik Alan statüsünde bulunan (Ataköy, Akçin, Bayatçık, Çakır, Demirçevre, İsmail, Kışlacık ve Sadıkbey Köylerinin) etrafları Belediyemiz hizmetlerinde yaralanan Planlı Alanlar ile çevrelenmesi neticesinde uygulamakta olduğumuz 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planlarımız ve 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planlarının bütünlüğünün sağlanabilmesi için yapılan bürokratik çalışmalar sonucunda dosya İç İşleri Bakanlığına sunulmuş olup, Yapılan incelemeler neticesinde Bakanlığın 2013/759 sayılı kararı ile uygun görülmüştür. Bunun üzerine Resmi Gazetenin 14.11.2013 tarih ve 28821 sayılı Nüshasında yayınlanarak resmiyet kazanmış, 2014 yılı Mart Ayında yapılan yerel seçimler ile uygulamasına başlamıştır.     
    Uygulamada sorunlar yaşanmaması, kırsal yaşamdan Şehir yaşamına geçişin sorunsuz çözümlenebilmesi, söz konusu köylerde yaşayan vatandaşlarımızın geçim kaynağı olan hayvancılık ve tarımın bir anda bitirilmemesi için Belediye Meclisisnin 02.12.2013 tarih ve 469 sayılı kararı ile bu yerleşim yerlerinde yaşayan vatandaşların geçimlerinin temin edilmesi için Tarım ve Hayvancılık – Çevre ve Şehircilik – Sağlık Bakanlıkları ile diğer ilgili kurum ve kuruluşların bu konulardaki kurallarına uymak koşulu ile Tarım ve Hayvancılık yapabilmeleri için 10 yıl süre verilmiştir. 
    Sürenin dolması ile birlikte bu yerleşim yerlerinde yaşayan vatandaşlarımızın konut ihtiyaçlarının özellikle Deprem Yönetmeliği başta olmak üzere, 3194 sayılı İmar Kanunu, ilgili Tip İmar Yönetmeliği ile Deprem, Otopark, Isı ve Yalıtım,  Asansör, Yapı Denetim, Sığnak, Karayolları, ÇEVRE VE KÖY YERLEŞİM alanı uygulama yönetmeliklerini uygun olarak karşılanabilmesi için 3194 Sayılı İmar Kanununun 7. Maddesine göre Halihazır Haritalarının yaptırılarak onanması, yine aynı Kanunun 8. Maddesine göre İmar Plan yapımına esas olacak Jeolojik ve Jeoteknik Etüdlerinin yaptırılarak onamasının yapılması, ilgili Kurum ve Kuruluşlardan uygun görüşleri alındıktan sonra 1/25000 ölçekli Çevre Düzeni Planına uygun olarak 1/5000 ölçekli   Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının yaptırılarak Belediyesince onaması yapıldıktan sonra İmar Kanununun 18. Madde İmar Uygulaması yapılarak, yapılacak inşaat faaliyetlerine izin verilmesi uygun olacaktır.
    (MEVCUT YAPILAR OLDUĞU GİBİ RUHSATLANDIRILACAK VE YIKILDIĞI TAKDİRDE UYGULAMA İMAR PLANI ŞARTLARINA UYGUN OLARAK YENİ YAPI YAPABİLECEKTİR. İDARİ ZORUNLULUK İÇERMEYEN YAPILAR EKONOMİK ÖMRÜNÜ TAMAMLAYASIYA KADAR KULLANILABİLECEKTİR. Plan notu yazılarak uygulaması yapılacaktır.)
 Yukarıda belirtilen hususlar doğrultusunda hazırlanacak öneri 1/25000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı, 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planları onanmak üzere Belediye Meclis Gündemine sunulması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
    Durum Meclisimize arz olunur.
7    11.06.2024-37    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 215 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Selçuklu Mahallesi Akarçay ile 5007 ada arasında kalan mevcut imar planlarında Yol olarak gözüken alanın Yeşil Alan (Park) olarak imar plan değişikliği yapılması isteği incelendi.
    İlimiz Merkez Selçuklu Mahallesi 5007 ada ile Akarçay arasında kalan kısım Mevcut İmar Planlarımızda Yol olarak belirlenmiştir. Belirlendiği şekli ile belediyemiz fen işleri müdürlüğü yol servisince yerinde düzenlemesi yapılarak vatandaşların kullanımına sunulmuştur. Bu defa kullanım amacının değiştirilme durumunda yeni belirlendiği şekliyle (rekreasyon) düzenleme yapılması durumunda Belediyemiz maddi anlamda olumsuz etkilenecektir. Ayrıca bu tür bir uygulama vatandaşlarımızca eleştiri konusu olabileceği gibi başka yerler içinde bu tür isteklere emsal teşkil edecektir.
    Belirtilen sebeplerden dolayı oluşacak olumsuzluğu önlemek adına istek uygun görülmeyerek RED edilmiştir.
    Durum Meclisimize arz olunur.
8    11.06.2024-38    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 211 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Gazi Mahallesi 5103, 5107 ve 5108 adaların bulunduğu bölgede imar planı değişikliği yapılarak kat artırımı talebi isteği incelendi.
    Konunun Belediyemiz elemanlarınca yerinde detaylı teknik incelemesi yapıldıktan sonra komisyonumuzca yapılacak inceleme neticesinde oluşturulacak detaylı raporun karara bağlanmak üzere Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
    Durum Meclisimize arz olunur.
9    11.06.2024-39    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 213 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Köprülü Köyü 103 ada 6,7,8 parsellerin bulunduğu bölgede GES (Güneş Enerji Sistemi) amaçlı İlave İmar Planı yapılması isteği incelendi.
    Konunun Belediyemiz elemanlarınca yerinde detaylı teknik incelemesi yapıldıktan sonra komisyonumuzca yapılacak inceleme neticesinde oluşturulacak detaylı raporun karara bağlanmak üzere Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
    Durum Meclisimize arz olunur.
10    11.06.2024-40    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 209 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Ataköy Mahallesi 4923 ada 41 parsel üzerinden geçen imar yolunun parselin batısındaki tescil harici alana kaydırılması amacı ile imar plan tadilatı yapılması talebi isteği incelendi.
    Konunun Belediyemiz elemanlarınca yerinde detaylı teknik incelemesi yapıldıktan sonra komisyonumuzca yapılacak inceleme neticesinde oluşturulacak detaylı raporun karara bağlanmak üzere Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
    Durum Meclisimize arz olunur.
11    11.06.2024-41    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 205 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, Belediyemiz yetki ve sorumluluk bölgesi içerisinde uygulanmakta olduğumuz imar planlarında revizyon yapılması isteği incelendi.
    Konunun Belediyemiz elemanlarınca yerinde detaylı teknik incelemesi yapıldıktan sonra komisyonumuzca yapılacak inceleme neticesinde oluşturulacak detaylı raporun karara bağlanmak üzere Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
    Durum Meclisimize arz olunur.
12    11.06.2024-42    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 216 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Ali Çetinkaya Mahallesi 21 ada 63 parselin bulunduğu alanda imar plan değişikliği yapılması isteği incelendi.
    Milli Emlak Müdürlüğü 19.02.2024 tarih ve 8813473 sayılı yazıları ile mülkiyeti maliye hazinesine ait Ali Çetinkaya Mahallesi 21 ada 63 parsel nolu 5.712.11 m² yüzölçümlü taşınmazın Milli Eğitim Bakanlığına tahsisli olduğunu, bitişiğinde bulunan İl Jandarma Komutanlığı hizmet alanının yetersiz kalması nedeni ile ilave hizmet alanına ihtiyaç duyulduğu bu sıkıntının çözülmesi için Milli Eğitim Bakanlığına tahsisli 21 ada 63 parselde 3200 m² lik kısmının ayrılarak İçişleri Bakanlığına (Jandarma Genel Komutanlığı) tahsisinin yapılabilmesi için imar planı değişikliği yapılması istenilmektedir. 
    3194 sayılı İmar Kanunu Plan Yapım Yönetmeliğine göre eşdeğer alan gösterilmesi zorunlu olduğu için daha önce mülkiyeti Maliye Hazinesine ait mülga (Sümer mahallesi 419 ada 5 parsel ) yeni 419 ada 17 parsel Jandarma Genel Komutanlığına tahsisli iken 25/04/2012 tarihinde eğitim tesisi yapılmak üzere bedelsiz olarak İl Milli Eğitim Müdürlüğüne devir edildiği bu konuda ise İl Valiliğinin uygun görüşü olduğu anlaşılmıştır. 
    Bu şekilde imar plan değişikliğinin bürokratik koşullarının temin ve tesis edildiği anlaşılmaktadır.
    Söz konusu ilimiz Merkez Ali Çetinkaya Mahallesinde bulunan mülkiyeti hazineye ait olan ve Milli Eğitim Bakanlığına tahsisli olan 21 ada 63 parselin 01.02.2024 tarih ve 95681951 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı ve 21.05.2024 tarih ve 9543986 sayılı Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü, Milli Emlak Müdürlüğü yazılarına istinaden Afyonkarahisar İl Jandarma Komutanlığı hizmetlerinde kullanılmak üzere Orta Öğretim Tesis Alanı olan mevcut imar planının Askeri Alan Olarak düzenlenmesi uygun görülmüştür. 
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP: 031059147,  UİP: 031059145’dir.
    Durum Meclisimize arz olunur.
13    11.06.2024-43    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 217 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen; Şehrimizin muhtelif yerlerinde Belediyemizin sorumluluk alanlarında bulunan Cadde, Sokak, Meydan, Bulvar, Park, Bina ve Yapı Tesislerine yönelik verilmiş, verilecek, değiştirilecek olan isimler hakkında Belediye Meclisimizce genel kuralların belirlenerek karar alınması isteği komisyonumuzca incelenmiştir.
      5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18. maddesinin “n” bendi ve 81. maddesi gereğince Şehrimizin muhtelif yerlerinde Belediyemizin sorumluluk alanlarında bulunan Cadde, Sokak, Meydan, Bulvar, Park, Bina ve Yapı Tesislerine yönelik verilmiş, verilecek, değiştirilecek olan isimler hakkındaki konu Şehrimiz için önem arz etmektedir. Verilecek isimlerin uygulamada herhangi bir sorun oluşturmaması için detaylı bir çalışma yapıldıktan sonra hazırlanacak raporun tekrar meclise sunulmasına karar verilmiştir. 
   Belediye Meclisimizce karar alınmasını müsaadelerinize arz ederim.
   Durum Meclisimize arz olunur.
14    11.06.2024-44    Belediye Meclisinin 03.06.2024 tarih ve 201 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen Ali İhsan Paşa Mahallesi 504 Sokakta isimsiz bulunan Parka Eymen DENİZ isminin verilmesi isteği komisyonumuzca incelenmiştir.
    5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18. maddesinin “n” bendi ve 81. maddesi gereğince, Parka verilecek ismin yapılacak durum tetkikinden sonra hazırlanacak raporun tekrar meclise sunulmasına karar verilmiştir
     Belediye Meclisimizce karar alınmasını müsaadelerinize arz ederim.
     Durum Meclisimize arz olunur.