08.11.2024 Tarihli Bayındırlık ve İmar Komisyon Raporları
AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYON RAPORU
S/N Komisyon Raporunun Tarih ve Sayısı Raporun Özeti
1 08.11.2024 - 90 Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 530 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen Erenler Mahallesinde bulunan sokak isimlerinin değiştirilmesi/yeni oluşan yollara isim verilmesi isteği komisyonumuzca incelenmiştir.
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18. maddesinin “n” bendi ve 81. maddesi gereği, Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmeliğin 11., 14. ve 18. Maddeleri gereğince listede önerilen isim/numaraların Erenler Mahallesinde bulunan yollara verilmesi komisyonumuzca kabul edilmiştir.
SIRA NO MAHALLE ADI AÇIKLAMA MEVCUT İSİM ÖNERİLEN İSİM
1 ERENLER 166 ada 197,203,199,369,239 parseller ile 166 ada 370,196,195,190,189,243,240 parseller arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir. 2467 SOKAK
2 ERENLER 169 ada 369,198,221,222,223,228,229,232,328,237 parseller ile 169 ada 239 parseller arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir. 2468 SOKAK
2 08.11.2024 - 91
Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 531 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen Dörtyol Mahallesinde bulunan sokak isimlerinin değiştirilmesi/yeni oluşan yollara isim verilmesi isteği komisyonumuzca incelenmiştir.
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18. maddesinin “n” bendi ve 81. maddesi gereği, Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmeliğin 11., 14. ve 18. Maddeleri gereğince listede önerilen isim/numaraların Dörtyol Mahallesinde bulunan yollara verilmesi komisyonumuzca kabul edilmiştir.
SIRA NO MAHALLE ADI AÇIKLAMA MEVCUT İSİM ÖNERİLEN İSİM
1 DÖRTYOL 181 ada 141 parsel, 188 ada 2 parsel ile 272 ada 1 parsel ve 271 ada 5 parsel arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir. 2469 SOKAK
2 DÖRTYOL 271 ada 5 parsel, 269 ada 3 parsel ile 419 ada 12 parsel ve 421 ada 1 parsel arasında kalan henüz ismi numarası olmayan yola ilgili yönetmelikler gereğince isim/numara verilmesi gerekmektedir. 2470 SOKAK
3 08.11.2024 - 92 Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 521 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz merkezinde bulunan çeşitli bölgelerde verilen TAKS/KAKS alanların herhangi bir artış olmaksızın Emsalin dönüştürülmesi için imar plan tadilatının yapılması isteği incelendi.
Belediyemiz 1/5000 ölçekli nazım imar planları 1986 yılında 1/1000 ölçekli uygulama imar planları ise 1987-1988 yıllarında etaplar halinde onaylanarak yürürlüğe girmiştir. İmar planlarının onanması esnasında 3194 sayılı İmar Kanunu’nun ilgili yönetmeliğinde sadece Taban Alanı Kat Sayısı (TAKS) ve Kat Alanı Kat Sayısı (KAKS) olarak belirlenmiştir. Daha sonraki yönetmeliklerde TAKS ifadesi kaldırılarak KAKS (Emsal) şeklinde belirlenmiş olup, yeni kullanıma sunduğumuz uygulama imar planlarında bu şekilde işlem yapılmıştır.
Bu durum ise uygulamada farklı mimari tasarımların oluşması ile kapalı ve açık çıkmalarda hesaplanmalardan dolayı aşırı ölçüler oluşmaya başlamıştır. Her ne kadar mühendislik biliminde açık ve kapalı çıkmaların hesaplamaları yapılsa bile uygulamada sehven yapılan hatalardan dolayı bina emniyeti olumsuz yönde etkilenmektedir. Bunun en iyi örneği ise son olarak ülkemizde yaşanan, ilkesel ve şiddet olarak dünyada emsali olmayan Güneydoğu Anadolu Bölgesi depreminde yıkılan binalarda görülmüştür.
Mimari proje tasarımlarında Belediye Meclisinin 15.03.2023 tarih ve 131 sayılı kararı ile açık-kapalı çıkma mesafeleri maximum 1,5 metre sınırlandırılmış ise de zemin katlar ile normal katlar arasında eşit daire alanlarının temin edilebilmesi için;
a-)Fatih Mahallesi 2358 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
b-)Orhangazi Mahallesi 2825 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
c-)Osmangazi Mahallesi 3075 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
d-)Yeşilyurt Mahallesi 3011 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
e-)Fatih Mahallesi 4629 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
f-)Ali İhsan Paşa Mahallesi 4644 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
g-)Yeşilyurt Mahallesi 2149 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
h-)Mareşal Fevzi Çakmak Mahallesi 3837 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
ı-)Osmangazi Mahallesi 3136 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
i-)Battalgazi Mahallesi 3484 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
j-)Çetinkaya Mahallesi 3102 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
k-)Ertuğrulgazi Mahallesi 3479 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
l-)Dumlupınar Mahallesi 846 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
m-)Selçuklu Mahallesi 1543 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi
n-)Yenice Mahallesi 1667 adada TAKS/KAKS olan alanların Emsal olarak düzenlenmesi komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP:031074760’dır.
4 08.11.2024 - 93 Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 522 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Kent Merkezinde bulunan Ertuğrulgazi Mahallesinde 1 adet Karaaslan Mahallesinde 3 adet Veysel Karani Mahallesinde 1 adet olmak üzere toplam 5 adet trafo alanı yapılması için imar plan tadilatı yapılması isteği incelendi.
Konu ile ilgili olarak OEDAŞ İl Müdürlüğü’nün 14.10.2024 tarih ve 240558 sayılı yazısı incelenmiş olup, gelişen şehrimizin ve söz konusu bölgelerdeki nüfus yoğunluğunda artış olması ve enerji ihtiyacının kesintisiz devam edebilmesi için 5 adet trafo alanının imar planlarımıza işlenmesi komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli nazım imar planı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP:031074757 UİP:031074759 ’dir.
5 08.11.2024 - 94 Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 523 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Kanlıca Mahallesi 4793 ada 3 parselin bulunduğu alanda imar plan tadilatı yapılması isteği incelendi.
Konunun Belediyemiz elemanlarınca yerinde detaylı teknik incelemesi yapılmış olup söz konusu talebin İlimiz genelinde yapılması planlanan genel revizyon imar plan çalışmasında değerlendirilmesi komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Durum Meclisimize arz olunur.
6 08.11.2024 - 95 Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 524 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Karaaslan Mahallesi 137 ada 256, 299 ve 301 parsellerin bulunduğu alanda imar plan tadilatı yapılması isteği incelendi.
Cumhuriyet Başsavcılığı’nın 04.09.2024 tarih ve 6305 sayılı yazısında belirtilen İlimiz Merkez Karaaslan Mahallesi 137 ada 256, 299 ve 301 parsellerde imar plan değişikliği yapılarak,
256 ve 299 parseller arasında kalan imar yolunun ve 299 ile 301 parseller arasında kalan dere yatağının iptal edilmesi istenilmiştir. Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü 18. Bölge Müdürlüğü’nün 17.10.2024 tarih ve 5134713 sayılı yazısında 137 ada 299 ve 301 parsel arasında kalan dere yatağının deplase edilmesi için, alternatif güzergah belirlemesini yaparak sayısal değerlerini oluşturarak uygulama imar planında, yeni konumu hakkında görüşlerini olumlu şekilde vermişlerdir.
Yeni Cezaevinin gerekli emniyet tedbirlerinin sağlanması, bu konudan dolayı olumsuzlukların giderilmesi amacı ile yapılacak imar plan değişikliği alanındaki taşınmaz maliki Milli Emlak Müdürlüğü olması nedeni ile 25.10.2024 tarih ve 10815633 sayılı yazıları ile uygun görüş verdiği tespit edilmiştir. Belirtilen gerekçeler nedeni ile Cezaevinin hizmet bütünlüğünü gerekli güvenceler içerisinde temin edebilmesi için imar plan değişikliğinin yapılması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/5000 ölçekli nazım imar planı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP:031074753 UİP:031074755’dir.
7 08.11.2024 - 96 Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 526 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Ertuğrulgazi Mahallesi 4537 ada 1 parselin bulunduğu alanda imar plan tadilatı yapılması isteği incelendi.
Yapılan inceleme neticesinde Milli Eğitim Müdürlüğü Belediyemize 10.10.2024 tarih ve 116786282 sayılı yazıları ile parselin imar durumu hakkında Belediyemizden bilgi istediği, Belediyemizin de 04.11.2024 tarih ve 170496 sayılı yazısı ile gerekli imar durum bilgilerini vermiştir. Verilen bilgi neticesinde herhangi bir şekilde Belediyemize dönüş olmamıştır.
Ayrıca 3194 sayılı İmar Kanunu, Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği 26. Maddesinde belirtilen sosyal donatı değişikliğinde, değişiklik yapılacak alanın yakınında (yaya yürüme mesafesi içerisinde) eşdeğer alan gösterilmesi gerekmektedir. 4537 ada 1 parsel yakınında eğitim tesisi yapılabilecek başkada bir alan bulunmamaktadır.
İmar planları yapılırken Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği gereği sosyal donatı alanları belirtilerek bu alanlara ilgili kurum ve kuruluşlarca kamu hizmet binalarının oluşturulma zorunluluğu bulunmaktadır. Burada oluşturulan Özel Eğitim Tesis Alanı üzerine Eğitim Tesisi yapılarının oluşturulması yatırımcı kurum Milli Eğitim Bakanlığı, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Özel İdaresi, özel şahıs veya işletmelerce yapılabilecektir.
Belirtilen gerekçelerden dolayı istek uygun görülmeyerek Komisyonumuzca RED edilmiştir.
8 08.11.2024 - 97 Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 527 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Afyonkarahisar-Eskişehir bölünmüş devlet yolunun 34+050 km. sinde Safiye Sultan ve Çiğiltepe Yurt Müdürlükleri önündeki yaya üst geçidinin imar planlarına işlenmesi isteği incelendi.
Konunun Belediyemiz elemanlarınca yerinde detaylı teknik incelemesi yapılmış olup, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 10.10.2024 tarih ve 1643024 sayılı yazılarında Afyonkarahisar-Eskişehir Bölünmüş Devlet yolunun 34+050 km.sinde Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından 2010 yılında Safiye Sultan ve Çiğiltepe Yurt Müdürlükleri önüne güvenliği sağlamak amacıyla yaya üst geçidi yapıldığını ve hasarlı hale gelen yaya üst geçidinin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından demontaj edilmesi ve Belediyemiz tarafından imar planlarına işlenmesi talebi doğrultusunda Safiye Sultan ve Çiğiltepe Yurt Müdürlükleri önüne yaya üst geçidinin yapılması için imar planlarına işlenmesi yapımının ve yapım işini üstlenecek kurum veya kişilerce yapılması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP:031074752’dir.
9 08.11.2024 - 98 Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 528 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkezinde yaşanabilecek doğal afetler sırasında koordinasyonun sağlanabilmesi için meclis kararı alınarak kurumlarla irtibatta bulunabilinmesi isteği incelendi.
Konu ile ilgili olarak Belediyemiz teknik elemanlarınca detaylı inceleme yapılmış olup söz konusu kent merkezimizde yaşanabilecek herhangi bir doğal afet anında (deprem, sel, orman yangınlar vs.) resmi kurumlarımız arasında bağlantının direk olarak sağlanabilmesi veya işlemlerin sürekliliğinin sağlanması amacıyla oluşabilecek olumsuzlukları en kısa sürede çözüme kavuşturulması, kurumlar arası iş birliği ve dayanışmanın sağlanabilmesi için alt yapı hizmetlerinin paylaşılmasına yönelik hizmetlerin yapılması ve Belediyemiz bünyesinde altyapı, üstyapı, yazılım vb. yatırımlarının yapılması komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Durum meclisimize arz olunur.
10 08.11.2024 - 99 Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 529 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Gazi Mahallesi 5105 ada 5 parselin bulunduğu alanda imar plan değişikliği yapılması isteği incelendi.
Konunun Belediyemiz elemanlarınca yerinde detaylı teknik incelemesi yapılmış olup, Mevlana Cami Binası 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında “Riskli Yapı” olarak belirlenmiş, yıkım ruhsatı alınarak yıkıldığı tespit edilmiştir.
Yeniden yapılacak cami binası ile ilgili geliştirilen projenin (mahalle nüfusu, mahallede başka bir boş cami alanı olmaması vb. nedenlerden dolayı) kapsamlı olması nedeni ile yapı yaklaşma mesafeleri dikkate alındığında yetersiz kaldığı görülmüştür.
Parsel üzerinde yapılacak caminin kıble açısından kaynaklı çekme mesafelerinin meclis kararı ekindeki vaziyet planı esas alınarak yapılması uygun görülmüştür.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP:031074750’dir.
11 08.11.2024 - 100 Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 561 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Akçin Mahallesi 417 ada 1, 2, 38 ve 43 parsellerin bulunduğu alanda Revizyon Koruma Amaçlı İmar Planı yapılması isteği incelendi.
Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü 25.09.2024 tarih ve 12850 sayılı Kurul Kararı ile Karaboyalık Arkeolojik Yerleşim ve Nekropolü adıyla I. Ve III. Derece Arkeolojik Sit olarak güncellendiğini 07.10.2024 tarih ve 5780447 sayılı yazı ile belirtilmiştir. Bu doğrultuda anılan 25.09.2024 tarih 12850 sayılı Kurul Kararı ile sit sınırlarının güncellenmesi ve mevcut koruma amaçlı imar planında sit sınırlarının hatalı olarak işlenmiş olması nedeniyle hazırlanan İlimiz Merkez Akçin Mahallesi 417 ada 1, 2, 38 ve 43 nolu parsellerin bulunduğu alanda revizyon koruma amaçlı imar planının değerlendirilmesinin yapılması için Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne gönderilmesi komisyonumuzca uygun görülmüştür.
12 08.11.2024 - 101 Belediye Meclisinin 01.10.2024 tarih ve 443 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Fakıpaşa Mahallesi 707 ada 1 parselin bulunduğu alandaki 10.00 metrelik yolun daraltılması isteği incelendi.
İlimiz Merkez Fakıpaşa Mahallesi tescilli Yonca Altı Camii koruma alanı sınırları içerisinde yer alan 707 ada 1 parsel nolu taşınmazın bulunduğu alanda imar planı değişikliği yapılarak söz konusu taşınmazın kuzeyinde yer alan yolun düzenlenmesine esas hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar planı değişikliği Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulunun 24.10.2024 tarih ve 12948 sayılı kararıyla uygun görülmüştür.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı Genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP:031074762’dir.
13 08.11.2024 - 102 Mülkiyeti Belediyemize ait İlimiz Merkez Çetinkaya (Yeni Selçuklu) Mahallesi 4109 ada 2 parsel nolu 9.991,39-m2 alana sahip gayrimenkulün 1.664,00-m2’ lik kısmının zemin kat açık, bodrum kat kapalı otopark olarak 20 yıl süre ile üst kullanım hakkı verilerek kiralanması işi ile ilgili uygunluk görüşü imar ve şehircilik müdürlüğü tarafından 02.01.2018 tarih ve 360324 sayılı yazı ile Emlak ve İstimlak Müdürlüğüne bildirilmiştir. Söz konusu uygunluk görüşü doğrultusunda Belediye Meclisinin almış olduğu 02.01.2018 tarih ve 21 sayılı Meclis kararı ile 25 yıl süreyle üst kullanım hakkı verilerek kiralama yapılabilmesi için Belediye Encümenine yetki verilmiştir. 07.02.2018 tarih ve 101 sayılı Encümen Kararı ile muhammen bedeli, ihale şartları ve yapıma yönelik teknik şartları belirlenen söz konusu kiralanacak taşınmaz üzerine zemin kat açık otopark ve bodrum kat kapalı otopark ile parsel sınırı ihata duvarından oluşacak imalatların yapılarak işletilmesi için üst kullanım hakkı verilerek 25 yıla kadar süre ile kiralama ihalesine 07.03.2018 tarihinde çıkılmıştır. Yapılan ihale sonucunda müstecir ile Belediyemiz arasında 13.03.2018 tarihinde Afyonkarahisar 3. Noterliğinde 03261 yevmiye numaralı kira sözleşmesi imzalamıştır.
2022 yılında yapılan Sayıştay denetimi neticesinde yerinde yapılan inceleme esnasında zemin kat açık otopark alanının ve parsel ihata duvarının yerinde bulunduğu, bodrum katta bulunması gereken kapalı otopark alanının yerinde ise yüzme havuzu, spa ve fitness salonunun mevcut olduğu tespit edilmiş ve bu sebepten dolayı Genel kira sözleşmesinin 2, 10 ve 26. maddelerindeki hükümler gereğince sözleşmenin fesih edilmesi gerektiği idareye bildirilmiştir. Belediyemiz Emlak İstimlak Müdürlüğü tarafından müstecire Afyonkarahisar 3. Noterliğinin 08.03.2024 tarih ve 02605 yevmiye numaralı ihtarnamesi ile Genel Kira sözleşmesinin 2, 10 ve 26. maddelerindeki hükümler gereğince sözleşmeye aykırılıkların 15 (onbeş) gün içerisinde sözleşmeye uygun hale getirilmesi, sözleşmeye uygun hale getirilmemesi durumunda sözleşmeye aykırılık nedeniyle hukuki yollara başvurulacağı bildirilmiştir.
İhtarnamede belirtilen ve Sayıştay denetim raporu ile hüküm altına alınan aykırılıkların verilen süre içerisinde giderilmemesi neticesinde Belediye Encümeninin 31.07.2024 tarih ve 303 sayılı kararı doğrultusunda söz konusu kira sözleşmesinin tek taraflı fesih edilerek, kesin teminatlarının gelir kaydedilmesi ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 84. maddesi gereği müstecirin ihalelere katılmaktan yasaklanması kararı alınmış olup alınan karar söz konusu müstecir tarafından 02/09/2024 tarihinde tebliğ alınmıştır. Tebliğ neticesinde söz konusu müstecir 04/09/2024 tarihli itiraz ve talep dilekçesi ile kira sözleşmesinin 23. maddesinde belirtilen meslek değişikliğinin Belediye Encümenince değerlendirilmesini talep etmiştir. Kiraya konu taşınmazın sözleşmesinin fesih edilmesi ve geçersiz hale gelmesi, Belediye Encümeninin yetki ve sorumluluğunun ortadan kalkması ve talebin Belediye Encümenince değerlendirilemeyeceği hususlarından dolayı itiraz ve talebin uygun görülmediği ile ilgili yazı 23/09/2024 tarihinde söz konusu firma tarafından tebliğ alınmıştır.
Müstecir tarafından Afyonkarahisar Arabuluculuk Bürosuna Afyonkarahisar Belediye Başkanlığı ile imzalanan Afyonkarahisar 3. Noterliğinde 13.03.2018 tarihinde 03261 yevmiye numaralı kira sözleşmesinin Belediye Encümeninin 31.07.2024 tarih ve 303 sayılı kararı ile feshi üzerine söz konusu sözleşme feshinin iptali ve kira sözleşmesinin devam etmesi için 23/09/2024 tarihinde başvuruda bulunulmuştur. 17/10/2024 tarihinde 2024/393 büro dosya no’lu arabuluculuğa başvurulan toplantıda taraflar arasında uzlaşma sağlanamamıştır.
01/10/2024 tarihli Belediye Meclis toplantısında 4311 ada 17 parselde bulunan arsa ve müştemilatının kiralanması veya satılması için karar alınmıştır.
Müstecir 30/10/2024 tarihli dilekçesi ile 5393 sayılı Belediye Kanununun Meclis Görev ve Yetkileri başlıklı 18. Maddesinin h bendinde belirtilen “Vergi, resim ve harçlar dışında kalan ve miktarı beşbin YTL'den fazla dava konusu olan belediye uyuşmazlıklarını sulh ile tasfiyeye, kabul ve feragate karar vermek.” hükmü gereği konunun Belediye Meclisince görüşülmesini talep etmiş, 01/11/2024 tarih ve 560 sayılı Belediye Meclis kararı ile konu müştereken görüşülmek üzere Belediye Bayındırlık İmar ve Kıymet Takdir komisyonlarına sevk edilmiştir.
Komisyonlar tarafından yapılan incelemede 07/10/2024 tarihli gayrimenkul değerleme uzmanı tarafından yapılan gayrimenkul değerleme raporuna göre söz konusu parselde 60.500.000,00 TL değerinde yapı olduğu belirlenmiştir. Parselin yapı hariç arsa bedeli 13.933.000,00 TL olarak hesaplanmıştır. Toplamda 74.433.000,00 TL’lik bir değer tespiti olduğu görülmüştür.
Fesih tarihi itibari ile müstecir tarafından yaptırılan tesis ile ilgili 25 yıllık kullanım hakkının yaklaşık 6.5 yılının kullanıldığı, geriye kalan yaklaşık 18.5 yıllık kullanım hakkının ise kaybolduğu görülmüştür. Sayıştay raporu gereğince yapılan fesih işleminden kaynaklı dava neticesinde taraflar arasında doğabilecek kamu zararının önlenmesi, zaman kaybının engellenmesi ve konunun kamu menfaati gözetilerek çözümlenmesi amacı ile; söz konusu müstecirin yaklaşık 8.5 yıllık kullanım hakkından feragat etmesi, geriye dönük ecrimisil hesabının yapılarak firmadan tahsil edilmesi ve kalan 10 yıllık süre için sözleşmenin Belediye Encümenince tekrar güncellenerek imzalanması hususları komisyonlarımızca uygun görülmüştür.