09.01.2013 Tarihli Bayındırlık ve İmar Komisyon Raporları

AFYONKARAHİSAR  BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 09/01/2013 TARİHLİ VE 05-09 ARASI RAPORLARI

 

Sıra No

Belediye Bayındırlık  ve İmar  Komisyonu Raporunun Tarih ve ayısı

 

Kararın Özeti

1

09/01/2013-05

           Belediye Meclisinin 02.01.2013 Tarih ve 37 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Çakır Köyü 16 pafta 1308, 2149, 2151, 2152, 2154 parsel nolu gayrimenkullerin maliklerinin konut amaçlı ilave imar planı yapılması isteği incelendi.

           Söz konusu alan Ankara-İzmir, Afyonkarahisar-Kütahya-İstanbul Karayolu kesişim noktasına yakındır. Ayrıca talep elden alan Başkomutan Tarihi Milli Parkı sınırı içerisinde kalıp kalmadığı Belediyemiz teknik elemanlarınca incelendikten sonra Bayındırlık ve İmar Komisyon raporunun yeniden Belediye Meclisine sunulması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

           Durum Meclisimize arz olunur.

2

09/01/2013-06

           Belediye Meclisinin 02.01.2013 Tarih ve 39 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz İzmir - Konya çevre yolunun geçtiği kısımlarda modern şehircilik ilkelerine uygun olarak, kamu yararı düşünülerek imar plan değişikliği ve ilave imar planı yapılması Belediye Meclisinin 01.11.2011 tarih ve 598 sayılı kararı ile kabul edilmiş olup, 3. Etap ilave uygulama imar planı incelendi.

           01.11.2011 tarih ve 598 sayılı Belediye Meclis Kararı doğrultusunda yapılacak olan imar planı değişikliği ve ilave imar planlarının sağlıklı olabilmesi ve daha iyi bir planlama çalışması yapılabilmesi için etaplar oluşturulmuştur. 1. etap Belediye Meclisinden onaylanmış ve uygulaması yapılmıştır. 2. etapta yapılan itirazlar doğrultusunda yeniden değerlendirme süreci devam etmektedir. 3. etap olan Konya karayolunun güneyinin planları Belediyemize teslim edilmiş olup, Belediyemiz teknik elemanları tarafından incelenmiştir. Söz konusu 3. etabın batısında mevcut uygulama imar planıyla bütüncül bir değerlendirme yapılarak fonksiyonel kullanımlar olan maksimum düzeyde fayda sağlanması amaçlanmıştır. Mevcut dokuyla bütüncül, modern şehircilik ilkeleri doğrultusunda, kent merkezi ve meydan ilişkisini tamamlayan bir ilave uygulama imar planı hazırlanmıştır.

           3. etap Konya Karayolunun güneyinde yer alan ilave imar planının yapılması 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8. maddesine uygun olarak onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

           Durum Meclisimize arz olunur.

3

09/01/2013-07

           Belediye Meclisinin 02.01.2013 Tarih ve 38 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Çakır Köyü Mevkii, 144 ada, 1 nolu parselin mevcut uygulama imar planlarında konut dışı kentsel çalışma alanında kalmakta olup, E=0,50 Hmax=Serbest yapılaşma şartının Ömer Gecek Termal Turizm Merkezi plan notları gibi değiştirilmesi isteği incelendi.

           Söz konusu alanda yapılaşma dokusu incelendiğinde 144 ada 1 parselin güneyinde inşaatı devam eden Müze Alanı ile kuzeyinde Spor Kompleksi yer almaktadır. Batısında Ömer Gecek Termal Turizm Merkezi planları ile bitişik konumda, mimari açıdan tasarımın serbest bırakılması ve Turizm Kompleksi amacı ile yapılacağından fonksiyonel kullanımların mekan seçiminin rahatlatılabilmesi yönünde Ömer Gecek Termal Turizm Merkezi plan notlarında Kür Merkezi yapılmak şartıyla E=0,70 olarak yapılması istenilen planların Kültür ve Turizm Bakanlığı'nca onaylanarak uygulanmak üzere Belediyemize gönderilmesi komisyonumuzca kabul edilmiştir.

           Durum Meclisimize arz olunur.

4

09/01/2013-08

           Belediye Meclisinin 02.01.2013 Tarih ve 35 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, Defterdarlık Milli Emlak Müdürlüğü'nün 09.11.2012 tarih ve 6832 sayılı yazıları ile Mülkiyetleri Maliye Hazinesine ait İlimiz Merkez Ali Çetinkaya Mahallesi 87 pafta 632 ada 116 parsel ile 632 ada 122 parselin sanayi alanI veya resmi kurum alanına dönüştürülmesi isteği incelendi.

           Belediye Meclisinin 01.08.2012 tarih ve 319 sayılı kararı ile imar planlarının otogar civarı ile çevre yolu ile Şahitler Kayası Kavşağı'na kadar olan bölümde imar planlarımız kabul edilmiş olup, bir aylık askı süresinde bu bölge için herhangi bir itiraz olmadığından imar planlarımız onaylanmıştır.

           Onaylanan imar planlarımızda 632 ada 196 nolu parselin bir kısmı resmi kurum alanında bir kısmı ise rekreasyon alanında kalmaktadır. 632 ada 122 parsel ise tamamen rekreasyon alanında kalmaktadır.

           3194 sayılı İmar Kanununun imar plan değişikliklerinde uyulması gereken esasların 27. madde 2. fıkrasına göre imar planındaki bir sosyal ve teknik altyapı alanının kaldırılabilmesi ancak bu tesisin hizmet götürdüğü bölge için eşdeğer yeni bir alanın ayrılması suretiyle yapılabilir denilmektedir.

           Bu aşamada imar plan değişikliği yapılması plan bütünlüğünü doğrudan etkileyeceğinden dolayı komisyonumuzca uygun görülmeyerek talep RED edilmiştir.

           Durum Meclisimize arz olunur.

5

09/01/2013-09

           Belediye Meclisinin 02.01.2013 Tarih ve 36 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, Mülkiyeti S.S. Memur - Sen Hisarkent Konut Yapı Kooperatifine ait İlimiz Merkez Örnekevler Mahallesi 19L-1D, 19L-4A pafta 1706 ada 6 nolu parselin devam etmekte olan konut inşaatının tasarlanan projede eksik kalan dairelerin oluşturduğu görüntü kirliliğinin ortadan kaldırılabilmesi isteği incelendi.

           Söz konusu olan parselde yapılmakta olan 4 bloklu yıldız blok sistemlerinin mimari ve statik proje bütünlüğünün sağlanabilmesi amacıyla yapılacak imar plan değişikliği ile ilgili olarakta imar plan müellifimiz Yüksek Şehir ve Bölge Plancısının imar plan görüşleride;

           "Planlama alanı, mevcut imar planında konut ve Akaryakıt LPG İstasyonu olarak planlanmıştır. Konut alanı olarak belirlenmiş olan 1706 ada 6 nolu parselde mevcut imar planında yapılaşma koşulları TAKS 0,40 ve KAKS 1,60 olarak belirtilmiştir. Planlama alanının batısında da yüksek gerilim hattı bulunmaktadır. Yüksek gerilim hattı ile oluşan kısıtlamalardan ve Düzenleme Ortak Payı Dengesi sağlanarak imar uygulaması yapılırken alan bütününde kayıplar oluşmaktadır. Bu kayıpları telafi etmek ve site tarzında ortak kullanım alanlarının yer alacağı, maliyet açısından daha ekonomik, daha çok aktif yeşil alanların yer aldığı bir alan oluşturulmak istenmektedir. Bu sebeple planlama alanında nüfus artışı olmadan, mevcut yapılaşma hakları korunarak Emsal:1,60 ve maksimum yükseklik 24.50 m. olacak şekilde imar planı değişikliği yapılmasında planlama ve şehircilik ilkeleri açısından bir sakınca bulunmamaktadır. Ancak bu kayıpları telafi edebilmek amacıyla konut alanında tekrar bir düzenleme yapılması gerekmektedir. Bu düzenleme sonucunda planlama alanı bütününde, yeşil alan miktarı sabit kalarak imar planı değişikliği yapılması uygun olmaktadır. Nüfus artışı olmadığından dolayı ilave teknik ve sosyal altyapı alanına ihtiyaç bulunmamaktadır." şeklindedir.

                Bu nedenden dolayı imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesine uygun olarak onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir.                  

                Durum Meclisimize arz olunur.