07.10.2013 Tarihli Bayındırlık ve İmar Komisyon Raporları

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 07/10/2013 TARİHLİ VE 120-127 ARASI RAPORLARI

 

Sıra No

Belediye Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı

 

Kararın Özeti

1

07/10/2013-120

           Belediye Meclisinin 01.10.2013 Tarih ve 410 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez, Deper Köyü, 4/2 Pafta, 4478, 4479, 4480, 4481, 4482, 4483, 4484, 4485 ve 4486 Parsel nolu gayrimenkullerin bulunduğu alanda imar plan değişikliği isteği incelendi.

           Söz konusu olan bölgede Belediyemiz teknik elemanlarınca detaylı inceleme yapıldıktan sonra konunun tekrar Belediye Meclis gündemine sunulması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

           Durum Meclisimize arz olunur.

2

07/10/2013-121

           Belediye Meclisinin 01.10.2013 Tarih ve 407 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Çetinkaya (Osmangazi ve Yeşilyurt) Mahallesi Muhtarları ve sakinlerinin ortak bir alanda fırın yeri yapılması isteği incelendi.

           Şehrimizin büyümesiyle birlikte Afyonkarahisar'ı Afyonkarahisar yapan en önemli özelliklerinden biri hamur ve hamur işleri olan ev ekmeği, bükme, ağzı açık ve ilimizin ismiyle anılan Afyon böreğinin temiz, modern ve hijyenik bir ortamda yapılabilmesi için diğer mahallelerde mahalle fırınlarının da yapılmasıyla birlikte örnek teşkil etmiştir ve merdiven altı ve eski bakımsız bir ortamdaki fırın yerlerinden kurtarıp modern ve işlevi geniş olan bu fırınları yapmak kamu ve Afyonkarahisar halkının yararına olacaktır.   

           Bu nedenle yukarıda belirtilen gerekçelerden dolayı söz konusu ekli plandaki gibi imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanununun 8.b maddesine uygun olarak onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

           Durum Meclisimize arz olunur.

3

07/10/2013-122

           Belediye Meclisinin 01.10.2013 Tarih ve 408 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Kanlıca Mahallesi Muhtarı ve sakinlerinin bu mahallede Muhtarlık Odasının bulunduğu kısımda fırın yeri yapılması isteği incelendi.

           Şehrimizin büyümesiyle birlikte Afyonkarahisar'ı Afyonkarahisar yapan en önemli özelliklerinden biri hamur ve hamur işleri olan ev ekmeği, bükme, ağzı açık ve ilimizin ismiyle anılan Afyon böreğinin temiz, modern ve hijyenik bir ortamda yapılabilmesi için diğer mahallelerde mahalle fırınlarının da yapılmasıyla birlikte örnek teşkil etmiştir ve merdiven altı ve eski bakımsız bir ortamdaki fırın yerlerinden kurtarıp modern ve işlevi geniş olan bu fırınları yapmak kamu ve Afyonkarahisar halkının yararına olacaktır.   

           Bu nedenle yukarıda belirtilen gerekçelerden dolayı söz konusu ekli plandaki gibi imar plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanununun 8.b maddesine uygun olarak onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

           Durum Meclisimize arz olunur.

4

07/10/2013-123

           Belediye Meclisinin 01.10.2013 Tarih ve 406 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Hasan Karaağaç Mahalle Muhtarı ve sakinlerinin kat ve emsal artırılması için imar plan değişikliği isteği incelendi.

           Söz konusu olan yer imar planlarında 2 kat %40 inşaat müsaadelidir. 3194 sayılı İmar Kanununun imar plan değişikliğinde uyulması gereken esaslar yönetmeliğinin 30. maddesinin 2. fıkrasına göre yeni belirtilen kullanışın ihtiyacı olan sosyal ve teknik altyapı alanların artırılması ve yeniden otopark yönetmeliği hükümlerine uygun olarak birlikte düzenlenir denilmektedir.

           Bu nedenle bu bölgede sosyal ve teknik altyapı alanlarının artırılması (yol, okullar, aktif yeşil alanlar, sağlık tesis alanları, dini tesis alanları, su boru hattı ve kanalizasyon boru hattı) gerektiğinden söz konusu olan talep komisyonumuzca uygun görülmeyerek RED edilmiştir.

           Durum Meclisimize arz olunur.

5

07/10/2013-124

           Belediye Meclisinin 01.10.2013 Tarih ve 409 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Erenler (Kumartaş) Köyü, Çoraklık Mevkii, 31 Pafta, 1571 Parselin bulunduğu alanda yeniden imar plan değişikliği yapılması isteği incelendi.

           Söz konusu olan yer imar planlarında bölge parkında kalmaktadır. 3194 sayılı İmar Kanununun imar plan değişikliklerinde uyulması gereken esaslar madde 27 fıkra 2'de; İmar planlarındaki bir sosyal ve teknik altyapı alanının kaldırılabilmesi ancak bu tesisin hizmet gösterdiği bölge içinde eşdeğer yeni bir alanın ayrılması suretiyle yapılabilir" 

           Bu nedenle söz konusu olan talep komisyonumuzca uygun görülmeyerek RED edilmiştir.

           Durum Meclisimize arz olunur.

6

07/10/2013-125

           Belediye Meclisinin 01.10.2013 Tarih ve 403 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Çetinkaya Mahallesi Şahitler Kayası karşısındaki alanın imar plan değişikliği isteği incelendi.

           01.11.2011 Tarih ve 598 Sayılı Belediye Meclis Kararı doğrultusunda çevre yolu 2. etap olarak revizyon imar planı olarak ayrılmış, ancak alandaki mülkiyet sahiplerinin plan askı sürecinde itirazlardan dolayı uygulamaya geçilememiştir.

           Söz konusu alan çok parçalı bir mülkiyet dokusuna sahip olması, mevcut nazım ve uygulama imar planlarında Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi gelişme alanında kalmasından dolayı günümüze kadar plan değişikliği yapılamamıştır.

           Mülkiyet sahiplerinin talepleri üzerine Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi ile yapılan görüşmeler üzerine 22.10.2013 tarih ve 08 sayılı Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Senato Kararı doğrultusunda, tahsisi yapılacak protokolle kaldırılması uygun görülmüş olup, 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanununun 8.b maddesine uygun olarak onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

           Durum Meclisimize arz olunur

 

 

 

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN 07/10/2013 TARİHLİ VE 120-127 ARASI RAPORLARI

 

Sıra No

Belediye Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih ve Sayısı

 

Kararın Özeti

7

07/10/2013-126

Belediye Meclisinin 02.05.2013 Tarih ve 219 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen İlimiz Merkez Örneklevler Mahallesi, 19L-4A, 19L-4D pafta, 854 ada, 66 nolu parselin emsal değeri sabit kalmak şartıyla (KAKS) değeri korunarak 6 kata çıkarılması isteği incelendi.

                 Parsel maliklerinin talebine yönelik yapılacak olan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliklerinin yapılabilmesi için DSİ. 18. Bölge Müdürlüğü ve İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü'nden alınan kurum görüşleri uygun olduğundan, yapılmış olan imar planına esas jeolojik ve jeoteknik etüt raporlarının Belediyemiz teknik elemanları tarafından incelemesi sonucu:

  İşbu Jeolojik-Jeoteknik Etüt Raporu,  Uygulama İmar Planının Yapımına Esas olarak hazırlanmış olup, Zemin Etüt Raporu olarak kullanılamaz. Yapılaşma öncesinde, yapılması planlanan yapıların özelliğine göre (bina kat adedi, bodrumlu-bodrumsuz olma durumu, temel derinliği, temel tipi, proje yükü)  parsel bazında daha ayrıntılı sondaj çalışmaları yapılarak zemin etüt raporu hazırlanmalı, yapılması gerekli zemin iyileştirmeleri belirlenecek zemin parametrelerine göre yapılmalı ve yapıların plan-proje çalışmalarına başlanmalıdır.

Çalışma alanında yapılaşma öncesinde parsel bazında yapılacak zemin etütleri sırasında, net proje bilgileri dikkate alınıp, yeniden konsolidasyon deneyleri ile oturma hesaplamaları yapılarak oturmaların müsaade edilen sınırları geçmesi durumunda gerekli zemin iyileştirme çalışmaları yapılmalıdır. Bunun yanı sıra diğer zemin parametrelerinden doğacak problemleri de göz önünde bulundurarak problemlerin tamamını ortadan kaldıracak tarzda iyileştirme yöntemleri uygulanmalıdır.

                 Yukarıda belirtilen nedenlerden Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğine göre cephe ölçülerinin 40 metreyi aşmaması ve uygulama imar planına esas jeolojik ve jeoteknik etütlerin sonucu gerekli tedbirlerin alınması şartıyla, Emsal=1.60 6 katlı inşaat yapılabilmesi için 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanununun 8.b maddesin uygun olarak onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

                 Durum Meclisimize arz olunur.

8

07/10/2013-127

                 Belediye Meclisinin 02.05.2013 Tarih ve 220 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Örnekevler Mahallesi, 19L-4A, 19L-4D pafta, 854 ada, 63 ve 64 nolu parsellerin emsal sabit kalmak şartıyla 4 kata çıkarılması isteği incelendi.

                 İlimiz Merkez Örnekevler Mahallesi, 19L-4A, 19L-4D pafta, 854 ada, 63 ve 64 nolu parseller mevcut imar planında 3 kat ve 4 kat yapı nizamına sahiptir. Bitişik parsel olmalarına rağmen farklı yoldan cephe aldıklarından dolayı kat farkı ortaya çıkmıştır. Kat farkından dolayı söz konusu parsellerin tevhid işlemi yapılamamaktadır.

                 Müteahhitlik hizmetlerinin devam etmesi vatandaşların daha ucuz konut sahibi olabilmeleri arazinin ekonomik kullanılması, ancak emsal artışı yapılmadan mevcut alan üzerinden emsal belirlemesi yapılması uygun olacaktır.

                 Buna göre 854 ada, 63 nolu parselin kat alanı kat sayısı 1.6 olması nedeni ile parselin toplam kullanacağı alan 2092.81x1.6=3358.58 m²,  64 nolu parselin kat alanı kat sayısı 1.2 olması nedeni ile parselin kullanacağı alan 5243.60x1.2=6292.32 m²'dir. Bu hesapla 2 adet parselin tevhidi ile oluşan parselin yapı emsali 9640.82/7336.41=1.32'dir. 

                 Yukarıda belirtilen açıklamalar ve hesaplamalar neticesinde 854 ada, 63 ve 64 parsellerin tevhidi ile oluşacak parselin dış sınırlarının imar planında belirgin şekilde işaretlenmesi yapı emsalinin 1.32 yapı nizamının ise A-4 olarak yazılması imar plan değişikliğinin Parsel maliklerinin talebine yönelik yapılacak olan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliklerinin yapılabilmesi için DSİ. 18. Bölge Müdürlüğü ve İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü'nden alınan kurum görüşleri uygun olduğundan, yapılmış olan imar planına esas jeolojik ve jeoteknik etüt raporlarının Belediyemiz teknik elemanları tarafından incelemesi sonucu:

  İşbu Jeolojik-Jeoteknik Etüt Raporu,  Uygulama İmar Planının Yapımına Esas olarak hazırlanmış olup, Zemin Etüt Raporu olarak kullanılamaz. Yapılaşma öncesinde, yapılması planlanan yapıların özelliğine göre (bina kat adedi, bodrumlu-bodrumsuz olma durumu, temel derinliği, temel tipi, proje yükü)  parsel bazında daha ayrıntılı sondaj çalışmaları yapılarak zemin etüt raporu hazırlanmalı, yapılması gerekli zemin iyileştirmeleri belirlenecek zemin parametrelerine göre yapılmalı ve yapıların plan-proje çalışmalarına başlanmalıdır.

Çalışma alanında yapılaşma öncesinde parsel bazında yapılacak zemin etütleri sırasında, net proje bilgileri dikkate alınıp, yeniden konsolidasyon deneyleri ile oturma hesaplamaları yapılarak oturmaların müsaade edilen sınırları geçmesi durumunda gerekli zemin iyileştirme çalışmaları yapılmalıdır. Bunun yanı sıra diğer zemin parametrelerinden doğacak problemleri de göz önünde bulundurarak problemlerin tamamını ortadan kaldıracak tarzda iyileştirme yöntemleri uygulanmalıdır.

                 Yukarıda belirtilen nedenlerden Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğine göre cephe ölçülerinin 40 metreyi aşmaması ve uygulama imar planına esas jeolojik ve jeoteknik etütlerin sonucu gerekli tedbirlerin alınması şartıyla, ayrık nizam 4 kat ve emsal 1.32 inşaat yapılabilmesi için  1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8.b maddesin uygun olarak onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir.

                 Durum Meclisimize arz olunur.