03.11.2015 Tarihli Bayındılık ve İmar Komisyon Raporları

 

AFYONKARAHİSAR BELEDİYESİ BAYINDIRLIK VE İMAR KOMİSYONUNUN03/11/2015 TARİHLİ VE 82-83 ARASI RAPORLARI

Sıra No

Belediye Bayındırlık ve İmar Komisyonu Raporunun Tarih

ve Sayısı

Raporun Özeti

1

03/11/2015-82

Belediye Meclisinin 03.11.2015 Tarih ve 374 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Erenler Mahallesi, K25A16C1B Pafta, 155 Adanın bulunduğu bölgede emsal değeri sabit kalmak şartıyla Hmax=Serbest olarak imar plan tadilatı yapılması isteği incelendi.  

D.S.İ. 18. Bölge Müdürlüğü 13.10.2015 tarih ve 99-667329 sayılı yazıları ile İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü 14.10.2015 tarih ve 457/1124 sayılı yazıları ile uygun görüş vermiştir.

            Ayrıca imar planlamasına esas olmak üzere Jeolojik ve Jeoteknik raporunun hazırlandığı ve yapılanmasının buna göre yapılabileceği anlaşılmakla birlikte, çizilen imar planının Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliği'ne uygun olduğu, plan notlarının uygulamaya esas teşkil ettiğinden inşaat emsali sabit kalmak şartıyla (emsal=2.50), Hmax=Serbest inşaat müsaadesi verilmesi. Cephe hattının kaldırılması  ve bu  adanın olduğu bölgede  yeniden imar uygulaması yapılması (8 Eylül 2013 tarihinde yayınlanan Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'nin 29. maddesinin 3. fıkrasında da belirtildiği gibi bina yüksekliğine uygun olarak bahçe mesafeleri bırakılacaktır.) uygun olacaktır.

            Açıklanan nedenlerden dolayı 1/5000  ölçekli nazım imar planı ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planının 3194 sayılı İmar Kanununun 8.b maddesine uygun olarak onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı genelgesi uyarınca plan işlem numarası NİP: 34,2 UİP:35,3'tür.

            Durum Meclisimize arz olunur.

2

03/11/2015-83

Belediye Meclisinin 03.11.2015 Tarih ve 375 sayılı kararı ile komisyonumuza havale edilen, İlimiz Merkez Sahipata Mahallesi, K25A22D3A (20l-4D) Pafta, 2669 Adanın kuzeyinden geçen Mareşal Fevzi Çakmak Bulvarında trafik yoğunluğu nedeniyle cep yapılması isteği incelendi.  

          1980'li yıllarda Afyonkarahisar - Ankara devlet yolu olarak kullanılan devlet yolu güzergahında imar plan çalışmaları 1987 yılında tamamlandığı, daha sonra çevre yolunun hizmete girmesi nedeni ile imar yolu konumuna dönüşen yola cepheli yapı adalarında, özellikle Afyonkarahisar - Konya demiryolu üzerindeki köprü ile halihazır arazi arasındaki kot farkından dolayı bazı yapı adalarında yapılaşmaya engeller oluşturmaktadır. Bu durum ise vatandaşların mağduriyetine sebebiyet vermektedir.

Arazi koşulları ile imar planları arasındaki uyumsuzluğun giderilmesi için yeniden imar plan düzenlemesi durumunda hem buradaki vatandaşların mağduriyetlerini gidereceği gibi aynı zamanda motorlu trafik akışına akıcılık getirecektir.   

Açıklanan nedenlerden dolayı 1/1000 ölçekli uygulama imar planının 3194 sayılı İmar Kanununun 8.b maddesine uygun olarak onanması komisyonumuzca kabul edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2013/41 sayılı genelgesi uyarınca plan işlem numarası UİP:4,39'dur.

            Durum Meclisimize arz olunur.